خانهاخبار
فیس آیدی و دوربین سه‌بعدی آیفون 12 تغییر می‌کند

فیس آیدی و دوربین سه‌بعدی آیفون 12 تغییر می‌کند

بر اساس گزارش جدید تحلیل‌گران شرکت Barclays، اپل احتمالا در آیفون 12 از دوربین سه‌بعدی جدیدی استفاده می‌کند که اندازه ناچ این دستگاه را کاهش می‌دهد.
۱۳۹۸/۱۰/۲۸

چند وقتی است که شایعاتی درباره احتمال کوچک‌سازی ماژول تشخیص چهره معروف فیس آیدی شنیده می‌شود؛ همان ماژولی که با خود بریدگی بالای نمایشگر یا ناچ را به ارمغان آورد. حالا به نظر می‌رسد که بالاخره در سال ۲۰۲۰ قرار است شاهد تغییر بخش‌هایی باشیم که از زمان آیفون X در پرچمداران اپل ثابت مانده است.

تحلیل‌گران شرکت Barclays در گفتگو با خبرگزاری CNBC این موضوع را که پیش‌تر توسط افشاگر معروف مسائل اپل، مینگ چی کو، ادعا شده بود، تایید کرده‌اند. گفته می‌شود که آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس دوربین تشخیص عمق سه‌بعدی خواهند داشت.

اپلیکیشن واقعیت افزوده IKEA را می‌شناسید؟ این برنامه به شما اجازه می‌دهد با کمک دوربین موبایل بتوانید وسایلی را در منزل خود ببینید که عملا آن‌جا حضور ندارند. اکنون به نظر می‌رسد که اپل در پی استفاده از قابلیتی مشابه در آیفون‌های آتی خود است.

عملکرد دوربین‌های تشخیص عمق سه‌بعدی که با نام سنسورهای زمان پرواز یا ToF هم شناخته می‌شوند، از نظر تعداد نقاط دریافتی و تشخیص فاصله حدود ۱۰ برابر بهتر از سیستم فیس آیدی است. با کمک سنسورهای ToF می‌توانید پرتره‌های بهتری بگیرید و از طریق ARKit اپل به قابلیت‌های بسیار بیشتری دست پیدا کنید.

image

تلفن‌های هوشمند اندرویدی مدتی است که به دوربین‌های ToF مجهز شده‌اند و انتظار می‌رود که سامسونگ هم در گلکسی اس ۲۰ از همین دوربین‌ها استفاده کند. چنان‌چه اپل امسال وارد حوزه AR/VR شود، انتظار می‌رود که این حوزه به ترند دنیای فناوری تبدیل شود، چرا که استفاده این شرکت از فناوری‌های گوناگون همواره یکی از دلایل افزایش رواج آن فناوری در بازار بوده است.

در خصوص تغییرات دوربین جلو و ناچ در صورت استفاده از سنسور ToF فعلا اطلاعاتی در دسترس نیست و باید منتظر بمانیم. اپل مدتی پیش در شرکت آمریکایی Finisar سرمایه‌گذاری کرده بود که برای کیت دوربین TrueDepth سنسور نقشه‌برداری می‌سازد تا در فیس آیدی، انیموجی و سایر حوزه‌ها مثل تشخیص مجاورت ایرپاد استفاده شود. سرمایه‌گذاری ۳۹۰ میلیون دلاری اپل در این شرکت می‌تواند به معنای هدف‌گذاری عظیم کوپرتینویی‌ها در زمینه‌های مربوطه باشد.

سازندگان سنسورهای سه‌بعدی اخیرا از نمونه‌های کوچک‌تر و تواناتر سنسورهای خود رونمایی کرده‌اند که می‌تواند اندازه ناچ آیفون ۱۲ را کاهش داده و به اسکن سریع‌تر چهره در سیستم فیس آیدی منجر شود. با این حال، فعلا باید صبر کنیم تا در ماه‌های پیش رو ببینیم چه اخباری درباره پرچمداران ۲۰۲۰ اپل منتشر می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)