خانهاخبار
گوگل پیکسل 4a با چیپست اسنپدراگون 730 در راه است

گوگل پیکسل 4a با چیپست اسنپدراگون 730 در راه است

امسال گوگل از گوشی‌های میان رده جدید خود رونمایی می‌کند. به تازگی بخشی از مشخصات گوگل پیکسل 4a و 4a XL لو رفته است.
۱۳۹۸/۱۰/۲۸

سال گذشته میلادی شرکت گوگل از گوشی‌های پیکسل 3a و 3a ایکس ال رونمایی کرد. این محصولات میان رده با قیمت مناسبی وارد بازار شدند و به فروش بالایی نیز دست پیدا کردند. اواخر سال گذشته میلادی این شرکت گوشی‌های سری پیکسل 4 را در معرض دید عموم قرار داد. انتظار می‌رود در سال جاری میلادی با گوشی‌های پیکسل 4a و پیکسل 4a XL ملاقات کنیم. این محصولات به مشخصات فنی ضعیف‌تری در مقایسه با پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال مجهز می‌شوند و با قیمت پایین‌تری نسبت به آن‌ها نیز به فروش می‌رسند. در حالی که در گذشته گزارشی به عدم توسعه گوشی پیکسل 4a XL اشاره کرده بود، گزارش منتشر شده از سوی 9ti5Google نظر دیگری دارد.

به تازگی XDA Developers کدنام گوشی‌های پیکسل 2020 را فاش کرده است. بر اساس اطلاعات بدست آمده از AOSP و فریمور پیکسل 4، گوگل در حال توسعه چندین گوشی جدید با کدنام Sunfish، Redfin و Bramble است. این کدنام‌ها مربوط به گوشی‌های پیکسل 4a و پیکسل 4a XL 5G هستند. علاوه بر کدنام، پردازنده مورد استفاده در آن‌ها نیز فاش شده است. کدنام Sunfish که در AOSP مشاهده شده، به پردازنده sm7150 اشاره می‌کند. sm7150 کدنام چیپست اسنپدراگون 730 است. در گذشته این پردازنده در گوشی‌های ردمی K30 و ریلمی X2 مورد استفاده قرار گرفته است.

image

در گزارش جدید ادعا شده که این دستگاه با اندروید 10 و اندروید 11 در حال توسعه است. در گذشته شاهد حضور این کدنام‌ها در اپلیکیشن گوگل بودیم. گفته شده دستگاه با کدنام sunfish همان گوگل پیکسل 4a است که از شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی نمی‌کند. در گذشته شاهد انتشار رندرهایی از این گوشی هوشمند بودیم. به نظر می‌رسد کدنام‌های Redfin و Bramble مربوط به گوشی پیکسل 4a ایکس ال باشند.

گوشی با کدنام Redfin از سیستم عامل اندروید 10 و پردازنده sm7250 بهره می‌برد. sm7250 کدنام پردازنده اسنپدراگون 765 است. از آنجایی که این پردازنده از مودم 5G استفاده می‌کند، Redfin باید یک گوشی 5G باشد. این گوشی توسط شرکت FIH Mobile ODM، زیرمجموعه فاکسکان به تولید می‌رسد. دستگاه با کدنام Bramble از چیپست اسنپدراگون 865 استفاده می‌کند؛ با این حال به علت لینوکس کرنل ورژن 4.19 نباید منتظر عرضه گوشی هوشمندی مجهز به پردازنده اسنپدراگون 865 باشیم.

در حال حاضر مشخص نشده گوشی Bramble توسط کدام شرکت به تولید می‌رسد. این گوشی هوشمند دارای سیستم عامل اندروید 10 و یا اندروید 11 خواهد بود. این احتمال وجود دارد که Redfin یا Bramble کدنام نسخه‌ 5G گوشی پیکسل 4a باشد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)