خانهاخبار
رندر هوآوی P40 Pro PE به اینترنت راه پیدا کرد

رندر هوآوی P40 Pro PE به اینترنت راه پیدا کرد

هوآوی در ماه مارس از پرچمداران جدید خود رونمایی می‌کند. به تازگی رندر هوآوی P40 Pro PE در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.
۱۳۹۸/۱۰/۲۸

از زمان معرفی هوآوی P10 در سال 2017 تا به امروز، این غول فناوری چینی به صورت سالانه از دو پرچمدار رونمایی کرده است. در حالی که انتظار می‌رفت این استراتژی در سال جاری میلادی نیز اجرا شود، به نظر می‌رسد هوآوی به دنبال تغییراتی در آن است. بر اساس جدیدترین رندر منتشر شده، این شرکت امسال از سه گوشی پرچمدار از سری P40 رونمایی می‌کند. این گوشی هوشمند که هوآوی P40 Pro PE نام دارد، نسبت به دو دستگاه دیگر در رده بالاتری قرار می‌گیرد.

در حال حاضر مشخص نشده PE مخفف چه کلماتی است، اما حدس می‌زنیم با گوشی هوآوی P40 پرو پریمیوم ادیشن، هوآوی پی 40 پرو سرامیک و یا هوآوی P40 پرو 5G روبه‌رو باشیم. بدون توجه به نامی که هوآوی برای این گوشی هوشمند در نظر می‌گیرد، این دستگاه برای رقابت با گوشی گلکسی S20 اولترا وارد بازار خواهد شد. این دستگاه در بخش جلویی شباهت زیادی به هوآوی P40 پرو دارد. هوآوی برای آن صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED خمیده در نظر می‌گیرد. هوآوی برای اینکه ظاهر متفاوتی برای این دستگاه ایجاد کند، برای بخش بالایی و پایینی آن نیز خمیدگی در نظر گرفته است.

در صفحه نمایش این اسمارت فون شاهد حضور یک حفره بزرگ هستیم که دوربین سلفی دوگانه را میزبانی می‌کند. با توجه به فاصله زیاد میان این دو سنسور، احتمالا در میان آن‌ها یک سنسور سومی نیز قرار می‌گیرد. احتمالا این سنسور از نوع ToF باشد تا کیفیت تصاویر پرتره را افزایش دهد. یک فریم آلومینیومی پنل جلویی و پشتی را کنار یکدیگر قرار داده است. در بخش پایینی این گوشی هوشمند شاهد قرارگیری پورت USB-C به همراه حفره‌های اسپیکر هستیم. انتظار می‌رود این گوشی هوشمند قادر به پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 40 واتی باشد.

image

در حال حاضر اکثر گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار از پنل پشتی شیشه‌ای بهره می‌برند؛ با این حال به نظر می‌رسد هوآوی قصد دارد از پنل پشتی سرامیکی در نسخه ویژه پرچمدار خود استفاده کند. در گذشته شاهد استفاده از پنل سرامیکی برای گوشی گلکسی S10 بودیم. علاوه بر جنس جدید، شاهد حضور یک ماژول دوربین بسیار بزرگ نیز روی پنل پشتی این گوشی هوشمند هستیم. گوشی هوآوی P40 Pro PE به دوربین اصلی پنج گانه مجهز می‌شود. این دستگاه دارای سنسور پریسکوپی با قابلیت زوم اپتیکال 10 برابری و دریچه دیافراگم f/4.0 خواهد بود.

این دوربین علاوه بر سنسور پریسکوپی، به سنسور اولترا واید، سنسور اصلی 52 مگاپیکسلی و سنسور ToF نیز مجهز می‌شود. در رابطه با سنسور پنجم این دوربین اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است؛ با این حال انتظار می‌رود هوآوی برای آن سنسور ماکرو در نظر بگیرد. در ماه‌های اخیر شاهد اضافه شدن سنسور ماکرو به برخی گوشی‌های هوشمند بودیم. انتظار می‌رود هوآوی P40 به عنوان ارزان‌ترین عضو این خانواده به دوربین اصلی سه گانه مجهز شود. دوربین این دستگاه از سنسور اصلی، سنسور اولترا واید و سنسور تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری بهره می‌برد.

هوآوی در گذشته نه چندان دور خبر از معرفی گوشی‌های سری P40 در ماه مارس و در شهر پاریس داد. در حال حاضر تاریخ دقیق این مراسم از سوی هوآوی مشخص نشده؛ با این حال ایوان بلس به معرفی این محصولات در تاریخ 26 مارس اشاره کرده است. انتظار می‌رود پیش فروش این سه گوشی هوشمند در روز معرفی در کشور چین آغاز شود. به علت تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، این محصولات بدون سرویس‌های گوگل وارد بازار می‌شوند؛ بنابراین هوآوی نمی‌تواند آن‌ها را در کشورهای غربی به فروش برساند. در صورتی که تا زمان معرفی این محصولات تحریم‌ها رفع شوند، کاربران در کشورهای اروپایی به گوشی‌های سری هوآوی پی 40 دسترسی پیدا خواهند کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۱۰/۲۸
تا زمانی که تحریم‌ها دست از سرِ کچلِ هوآوی برنداره، گوشی‌هاش هییییچ تفاوتی با GLX نخواهند داشت✋?
حالا باز جی‌ال‌ایکس این قابلیت رو داره که بدونِ هندزفری هم "رادیوش" عمل می‌کنه?