خانهاخبار
اپل باید به دنبال Low Power Mode برای macOS باشد

اپل باید به دنبال Low Power Mode برای macOS باشد

اخیرا توسعه‌دهنده‌ای نامدار موفق به پیاده‌سازی قابلیت Low Power Mode در macOS شده و توانسته عمر باتری دستگاه را 50 درصد افزایش دهد. حالا کاربران از اپل می‌خواهند این قابلیت به macOS اضافه شود.
۱۳۹۸/۱۰/۲۷

اپل از زمان انتشار iOS 9 قابلیتی را در سیستم عامل آیفون و آیپد قرار داد که باعث کاهش مصرف انرژی دستگاه و افزایش طول عمر باتری می‌شد. حالا این هفته توسعه‌دهنده معروف آمریکایی، مارکو آرمنت، اعلام کرده که با کمک ابزارهایی موفق به پیاده‌سازی این قابلیت در macOS شده است.

او می‌گوید برای انجام این کار از ابزارهای شخص ثالثی مثل Trubo Boost Switcher Pro استفاده کرده که به کاربر اجازه می‌دهد قابلیت Intel Turbo Boost را در پردازنده مک غیرفعال کند. طبق گفته آرمنت، غیرفعال‌سازی Turbo Boost عمر باتری مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی او را ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش داده و عملکرد آن را بهبود بخشیده است.

آرمنت می‌گوید با خاموش کردن Turbo Boost مصرف انرژی CPU تا ۶۲ درصد کاهش یافته و همراه با آن دمای دستگاه هم به شکل قابل توجهی پایین آمده است. این اتفاق دو مزیت داشته است: برخلاف اوقاتی که Turbo Boost فعال است، در صورت غیرفعال کردن این قابلیت صدای فن لپتاپ دیگر شنیده نمی‌شود. علاوه بر این، دستگاه بسیار خنک‌تر از قبل خواهد بود. Turbo Boost باعث می‌شود دمای لپتاپ به سرعت بالا برود، ولی وقتی این ویژگی را خاموش می‌کنید، دمای دستگاه بیش از حد داغ نمی‌شود و به تعریق دستان شما نمی‌انجامد.

آرمنت مدعی است که علی‌رغم کاهش توان پردازشی پردازنده، مک‌بوک پروی او همچنان می‌تواند با سرعت کافی وظایف مدنظر او را انجام دهد. در حال حاضر تنها نگرانی آرمنت این است که اپلیکیشن Turbo Boost Switcher Pro در نسخه‌های بعدی macOS غیرقابل استفاده شود، چون این اپلیکیشن متکی بر اکستنشن‌های قدیمی کرنل است و احتمال عدم پشتیبانی از آن‌ها در نسخه‌های آتی سیستم عامل وجود دارد.

قابلیت Low Power Mode در آیفون با غیرفعال‌سازی نوسازی اپلیکیشن‌های پس‌زمینه، توقف دانلودهای خودکار، خاموش کردن صفحه نمایش پس از ۳۰ ثانیه و متدهای گوناگون عمر باتری شما را بالا می‌برد. حالا سوال این است که چرا مک‌بوک‌ها نباید چنین قابلیتی داشته باشند؟ آیا شما از وجود چنین قابلیتی در نسخه‌های آتی macOS استقبال می‌کنید؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)