خانهاخبار
مدیرعامل وان پلاس: گوشی‌های تاشو هنوز آماده نیستند

مدیرعامل وان پلاس: گوشی‌های تاشو هنوز آماده نیستند

پیت لاو، مدیرعامل شرکت وان پلاس، اخیرا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ورج گفته آن‌ها احتمال عرضه گوشی تاشو را بررسی کرده‌اند ولی با توجه به مشکلات موجود فعلا آن را از دستور کارشان کنار گذاشته‌اند.
۱۳۹۸/۱۰/۲۷

مدیرعامل وان پلاس، پیت لاو، در گفتگو با وب‌سایت ورج صحبت‌های جالبی درباره موبایل‌های تاشو داشته و معتقد است که این گوشی‌ها هنوز برای عرضه عمومی آماده نیستند. علی‌رغم آن‌که وان پلاس همین چند روز پیش در CES 2020 از موبایل مفهومی خود رونمایی کرد، پیت لاو می‌گوید که آن‌ها احتمال تولید تلفن هوشمند تاشو را بررسی کرده بودند، اما نتوانستند مزیت قابل توجهی برای تولید این محصولات به جای گوشی‌های عادی بازار پیدا کنند.

آقای لاو معتقد است که این دستگاه‌ها نسبت به محصولات فعلی بازار آن قدر برتری ندارند که بتوانیم نقایص و مشکلات‌شان را نادیده بگیریم. مدیرعامل وان پلاس گفت:

گوشی‌های تاشو مثال حوزه‌ای است که ما آن را تحت نظر داشتیم اما به دنبالش نرفتیم. چون با بررسی کاربردهایی که در حال حاضر در زمینه فناوری نمایشگرهای منعطف وجود دارد، نتوانستیم برتری قابل توجهی پیدا کنیم که نسبت به معایب فعلی این فناوری غلبه داشته باشد.

از دیدگاه آقای لاو بزرگ‌ترین ایراد فعلی این فناوری چین‌خوردگی ناشی از خم شدن نمایشگر است که بسیاری از کاربران به آن اشاره کرده‌اند. او می‌گوید وان پلاس تنها زمانی از این فناوری در گوشی‌های خود استفاده خواهد کرد که مشکل چین‌خوردگی برطرف شده باشد. او ادامه داد:

اگر به خمیدگی و قابلیت خم شدن دستگاه‌های موجود نگاه کنید، این خمیدگی اصلا ظاهر خوبی ندارد. این موضوع باعث چین‌خوردگی صفحه یا به وجود آمدن مشکلات متعدد در محل خم شدن نمایشگر می‌شود. این مسئله چیزی نیست که بتوانم آن را در محصولات‌مان بپذیرم. وقتی فناوری به جایی رسید که سطح تا شدن بسیار پایین آمد و اثری از خمیدگی روی صفحه وجود نداشت، آن‌گاه می‌توانیم این فناوری را قابل استفاده و قابل اجرا ببینیم.

اگرچه موتورولا ریزر از این نظر کمی بهتر عمل می‌کند ولی دلیل آن احتمالا جهت تا شدن دستگاه است که از محور عمودی به افقی تغییر کرده. با این حال، لاو می‌گوید که این فناوری هنوز آن قدر تمیز نیست که او حاضر به استفاده از آن در محصولات وان پلاس باشد. با توجه به این که دستگاه‌های حاضر همگی از پوشش پلاستیکی استفاده می‌کنند، به‌شدت مستعد خط و خش‌اند و باید تا پیشرفت مواد سازنده آن‌ها صبر کنیم.

با توجه به شروع نه چندان درخشان موبایل‌های تاشو بدیهی است که بسیاری از شرکت‌ها با احتیاط به سراغ آن‌ها بروند و بخواهند برای بلوغ بیشتر این فناوری منتظر بمانند. در حال حاضر، با توجه به سرمایه‌گذاری وان پلاس در حوزه نرخ نوسازی صفحات نمایش و ورود به حوزه تلویزیون‌های هوشمند، بعید به نظر می‌رسد که به این زودی‌ها خبری از اضافه شدن تلفن‌های هوشمند تاشو به ویترین محصولات این شرکت بیرون بیاید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)