خانهاخبار
آمازون 1 میلیارد دلار روی کسب‌وکارهای کوچک هندی سرمایه‌گذاری می‌کند

آمازون 1 میلیارد دلار روی کسب‌وکارهای کوچک هندی سرمایه‌گذاری می‌کند

جف بزوس که اخیرا به هند سفر کرده است، در رویدادی اعلام کرده که آمازون می‌خواهد 1 میلیارد دلار روی شرکت‌های کوچک هندی سرمایه‌گذاری کند. این تصمیم با مخالفت گروه‌هایی در داخل این کشور مواجه شده است.
۱۳۹۸/۱۰/۲۶

مدیرعامل شرکت آمازون، جف بزوس، امروز در رویدادی در شهر دهلی نو گفت آن‌ها می‌خواهند ۱ میلیارد دلار روی کسب و کارهای کوچک هندی سرمایه‌گذاری کنند. او افزود هدف آن‌ها این است که تا سال ۲۰۲۵ حدود ۱۰ میلیارد دلار کالا را از طریق برنامه Make in India صادر نمایند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که کمیسیون رقابت هند (CCI) از ابتدای این هفته تحقیقاتی را به منظور بررسی اقدامات ضدرقابتی آمازون و رقیب متعلق به والمارت آن یعنی فلیپ‌کارت آغاز کرده است.

جف بزوس در این سفر با نخست وزیر هند، نارندرا مودی، دیدار خواهد کرد. او قبلا در سال ۲۰۱۶ نخست وزیر مودی را در رویدادی در واشنگتن ملاقات و به دنبال آن اعلام کرده بود که آمازون در طول سال‌های پیش رو ۵ میلیارد دلار در هند سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

حالا امروز اعضای کنفدراسیون تجار هندی (CAIT)، اتحادیه‌ای کوچک از تاجران این کشور، قرار است در ۳۰۰ شهر علیه آمازون تظاهرات داشته باشند، چون آن‌ها معتقدند تصمیمات این شرکت ناقض قوانین سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) هند است. این قانون سال گذشته توسط دولت هند تصویب شد تا فروش محصولات شرکت‌های فعال در حوزه تجارت الکترونیکی را محدود کند. به‌علاوه، این قانون استانداردهای جدیدی وضع کرد تا مانع از اعمال تخفیف‌های بی‌رویه و سیاست‌های تبلیغاتی پاداش نقدی شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)