خانهاخبار
افزایش 9.1 درصدی مجموع آمار دانلود اپلیکیشن‌ها در سال 2019

افزایش 9.1 درصدی مجموع آمار دانلود اپلیکیشن‌ها در سال 2019

در سال 2019، مجموع آمار دانلود اپلیکیشن‌های موبایلی 9.1 درصد افزایش پیدا کرده است. در این مطلب نگاهی به آمار دانلود برترین اپلیکیشن‌های دو پلتفرم اندروید و iOS می‌اندازیم.
۱۳۹۸/۱۰/۲۶

بر اساس گزارش تازه Sensor Tower، سال ۲۰۱۹ سال خوبی برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موبایلی بوده است. در طول ۱۲ ماه گذشته، مجموع آمار دانلودها با افزایش ۹.۱ درصدی به ۱۱۴.۹ میلیارد رسیده که ۳۰.۶ میلیارد آن در اپ استور و ۸۴.۳ میلیارد آن در گوگل پلی بوده است.

image

واتس‌اپ، تیک‌تاک، فیسبوک، فیسبوک مسنجر و اینستاگرام در پنج رده اول فهرست پردانلودترین اپلیکیشن‌ها قرار دارند. اپلیکیشن تیک‌تاک در سال ۲۰۱۸ در مقام چهارم قرار داشت اما امسال با محبوبیت چشمگیر در هند، آمریکا و برزیل با صعودی دو پله‌ای توانست به مقام دوم برسد.

image

در گزارش سنسور تاور اشاره خاصی به سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۹ یعنی بازه زمانی میان ۱ اکتبر تا ۳۱ دسامبر شده است. در طول این دوره، بازی Call of Duty با ۱۸۰ میلیون دانلود خواستنی‌ترین بازی بوده است. در رده‌های بعدی نام Sand Balls و Brain Out دیده می‌شود.

image

اگر دانلود این بازی‌ها را به تفکیک پلتفرم مقایسه کنیم، نیمی از دانلودهای Call of Duty به اپ استور و نیمه دیگر آن به گوگل پلی مربوط است. با این حال در رده‌های بعدی کفه ترازو به سمت دانلودهای اندروید سنگینی می‌کند. رتبه دوم بیشترین دانلود بازی در دستگاه‌های اپلی به Mario Kart Tour تعلق دارد که با ۲۵ میلیون دانلود کمتر از یک سوم دانلودهای Call of Duty را به خود اختصاص داده است.

سنسور تاور می‌گوید بزرگ‌ترین غافل‌گیری امسال راه‌اندازی سرویس دیزنی پلاس در تاریخ ۱۲ نوامبر بود که به سرعت توانست در آمار سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۹ در جایگاه نهم اپ استور قرار بگیرد. این اپلیکیشن در همان بازه زمانی با ۳۱ میلیون دانلود برترین اپلیکیشن در بازار آمریکا بود و تیک‌تاک با رقمی کمتر از نصف این آمار در رده دوم قرار داشت.

درآمد سالانه اپلیکیشن تیک‌تاک افزایشی ۵۴۰ درصدی داشته اما بخش عمده آن از بازار چین به دست آمده که در آن خدمات اینفلوئنسرها از طریق سرویس‌های پرداخت درون برنامه‌ای ارائه می‌شود. تیک‌تاک تا ماه دسامبر ۲۰۱۹ حدود ۴۰ میلیون دلار درآمد داشته که این اپلیکیشن را به لحاظ کسب درآمد در رده هفتم اپلیکیشن‌های غیربازی ماه دسامبر قرار می‌دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)