خانهاخبار
سونی از E3 2020 کناره گیری کرد؛ تصمیمی اشتباه از سوی تولید کننده پلی استیشن 5

سونی از E3 2020 کناره گیری کرد؛ تصمیمی اشتباه از سوی تولید کننده پلی استیشن 5

کمپانی سونی که خود را برای معرفی کنسول پلی استیشن 5 آماده می‌کند، به تازگی از حضور در E3 2020 کناره گیری کرده است.
۱۳۹۸/۱۰/۲۶

همان طور که می‌‌دانید، همایش جهانی E3 2020 در ماه ژوئن برگزار می‌شود و شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی در این رویداد بزرگ شرکت می‌کنند. اما امروز شاهد خبری بودیم که کمپانی سازنده پلی استیشن، از حضور در این رویداد جهانی کناره گیری کرده است.

البته در حال حاضر، شرکت سونی چیز زیادی برای نمایش در این رویداد بزرگ را ندارد، اما کناره‌گیری از آن نمی‌تواند تصمیم درستی به حساب آید. چرا؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

کمپانی سونی به تازگی تصمیم گرفته است تا برای دومین سال متوالی، در رویداد جهانی E3 2020 که در ماه ژوئن در شهر لس آنجلس برگزار می‌شود، شرکت نکند. چرا که آنها چنین رویدادی را در برنامه ریزی‌های سال 2020 خود نگنجانده‌اند و به این ترتیب تصمیم گرفته‌اند تا در کنفرانس‌های اختصاصی خود که در شهرهای مختلف برگزار می‌شود، محصولات خود را به نمایش بگذارند. ممکن است این اقدام یک حرکت هوشمندانه به نظر آید، اما برای یک کمپانی بزرگ که در آینده نزدیک قصد دارد تا کنسولی قدرتمند را در عرصه دنیای گیمینگ معرفی کند، به نظر نمی‌رسد که اقدامی جالب به شمار رود.

image

 

دلیل اصلی آن که می‌گوییم شرکت سونی تصمیم اشتباهی گرفته، این است که فضای E3 2020 به صورت کامل در اختیار مایکروسافت قرار گرفته است تا رویداد ایکس باکسی خود را به صورت کامل برگزار نماید. همچنین نینتندو نیز می‌تواند در این شرایط، از نسل جدید Ninteno Switch پرده برداری کند.

مسلما سونی مانند سال 2014 که پلی استیشن 4 را در رویدادی جداگانه به صورت مستقل معرفی کرد‌، می‌تواند چنین اقدامی را برای PS5 نیز صورت دهد. اما بد نیست بدانید که PS4 در سال 2014 در همایش جهانی E3 نیز حضور داشت و بعد از آن، در رویدادی مستقل معرفی شد. 

بد نیست بدانید که رویداد E3 2014 باعث شد تا فروش پلی استیشن 4 نسبت به ایکس باکس وان افزایش پیدا کند و توجهات اهالی دنیای گیمینگ به سمت آن جلب شود. در آن سال، مایکروسافت با شرکت در همایش جهانی E3، به جای رونمایی از قابلیت‌های گیمینگ ایکس باکس وان، تنها به بیان آپشن‌‌های تفریحی این کنسول پرداخت و سوالات زیادی در اذهان حضار و طرفداران ایکس باکس وان باقی ماند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

نیما

۱۳۹۸/۱۰/۲۷
به نظر من سونی تصمیم خیلی هوشمندانه‌ای گرفت که شرکت نکنه. سونی برنده رقابت نسل فعلی هست و تمام استودیوهای خوب بازی را خریده. تمرکزش برای نسل آینده روی اینه که قیمت پایین‌تر یا مساوی ایکس باکس داشته باشه با مشخصات سخت‌افزاری معادل. با بازی‌های انحصاری‌اش رقابت رو خواهد برد.
شرکت نکردنش در E3 هم طرفدارانش رو کنجکاوتر و مشتاق‌تر خواهد کرد و تقاضا رو بالا می‌بره. تا زمان ارایه هم ممکنه سورپرایزهایی در راه داشته باشه.
به هیچ عنوان فکر نکنیم که ما منافع شرکت سونی رو بهتر از خودش درک می‌کنیم. :)