خانهاخبار
آیفون 12 پرو با 6 گیگابایت رم از راه می‌رسد

آیفون 12 پرو با 6 گیگابایت رم از راه می‌رسد

بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس به 6 گیگابایت رم مجهز می‌شوند.
۱۳۹۸/۱۰/۲۶

تحلیلگر معروف TF International، مینگ چی کو انتظار دارد اپل در پاییز سال جاری میلادی از 4 آیفون مجهز به صفحه نمایش AMOLED رونمایی کند. آیفون 12 با نمایشگر 5.4 اینچی، آیفون 12 پلاس با صفحه نمایش 6.1 اینچی، آیفون 12 پرو با نمایشگر 6.1 و آیفون 12 پرو مکس با صفحه نمایش 6.7 اینچی از راه می‌رسند. تفاوت اصلی میان آیفون 12 پلاس و آیفون 12 پرو مربوط به میزان رم و تعداد سنسورهای دوربین اصلی است.

به تازگی تحلیلگران UBS، Timothy Arcuri و Munjal Shah گزارش جدیدی منتشر کرده‌اند. این گزارش به دوربین اصلی و میزان رم آیفون‌های 2020 اشاره می‌کند. بر اساس این گزارش، دوربین اصلی و میزان رم این محصولات به شرح زیر است:

مدلدوربینرم
آیفون 12 پرو مکس با صفحه نمایش 6.7 اینچیواید، تله فوتو، اولترا واید، ToF6 گیگابایت رم
آیفون 12 پرو با صفحه نمایش 6.1 اینچیواید، تله فوتو، اولترا واید، ToF6 گیگابایت رم
آیفون 12 پلاس با صفحه نمایش 6.1 اینچیواید، اولترا واید4 گیگابایت رم
آیفون 12 با صفحه نمایش 5.4 اینچیواید، اولترا واید4 گیگابایت رم

با توجه به انتشار گزارش‌ها و شایعات زیاد، انتظار می‌رود اطلاعات موجود در جدول بالا حقیقت داشته باشند. برخلاف پیش‌بینی‌های اولیه، مینگ چی کو اعتقاد دارد تمام این گوشی‌های هوشمند از شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی می‌کنند. این محصولات قادر به پشتیبانی از طیف زیر 6 گیگاهرتز و سیگنال‌های mmWave 5G خواهند بود. برخی گزارش‌ها به پشتیبانی آیفون‌های 2021 از سیگنال‌های mmWave 5G اشاره می‌کنند. سیگنال‌های mmWave 5G  در مقایسه با زیر 6 گیگاهرتز سرعت بالاتری داشته و قادر به انتقال ترافیک بیشتری هستند.

image

آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس به 6 گیگابایت رم مجهز می‌شوند که در مقایسه با گوشی‌های سری آیفون 11، 50 درصد افزایش را نشان می‌دهد. محصولات اپل در سال 2019 به 4 گیگابایت رم مجهز شدند. در حالی اپل 6 گیگابایت رم برای آیفون‌های 2020 در نظر می‌گیرد که شایعات به حضور 12 گیگابایت رم در نسخه پایه گوشی‌های سری گلکسی S20 اشاره می‌کنند. علت این تفاوت به سیستم عامل iOS و اندروید مربوط می‌شود. سیستم عامل موبایل اپل در زمینه مدیریت رم عملکرد بهتری نسبت به اندروید دارد، بنابراین محصولات اپل نیازی به رم بالا ندارند.

آیفون‌های 2020 با نمایشگر AMOLED برای تامین قدرت خود از چیپست اپل A14 Bionic استفاده خواهند کرد. این چیپست با لیتوگرافی 5 نانومتری توسط شرکت TSMC به تولید می‌رسد. TSMC از نیمه دوم سال جاری میلادی پردازنده‌های 5 نانومتری خود را وارد بازار می‌کند. لیتوگرافی 5 نانومتری به معنای افزایش تعداد ترانزیستورها و در نتیجه قدرت بالاتر و مصرف انرژی کمتر است. انتظار می‌رود چیپست اپل A14 Bionic در زمینه عملکرد و همچنین مصرف انرژی، بهبود زیادی را در مقایسه با پردازنده اپل A13 بایونیک تجربه کند.

گفته می‌شود اپل امسال نیز ظرفیت باتری گوشی‌های خود را افزایش می‌دهد. در صورتی که این موضوع صحت داشته باشد، افزایش ظرفیت باتری و استفاده از پردازنده 5 نانومتری باعث افزایش چشمگیر شارژدهی این گوشی‌های هوشمند خواهد شد. شایعه‌ای به این موضوع اشاره می‌کند که اپل سیستم فیس آیدی و همچنین برش نمایشگر را از آیفون 12 پرو حذف می‌کند و به عنوان جایگزین از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می‌کند. به نظر ما این تغییرات برای سال 2021 در نظر گرفته شده و گوشی‌های سری آیفون 12 از ویژگی‌های مشابه با نسل قبلی خود بهره می‌برند. با توجه به فاصله طولانی تا معرفی گوشی‌های جدید اپل، باید منتظر افشاگری‌های بیشتری باشیم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۸/۱۰/۲۶
مگه اپل نبود که اعتقادی به افزایش رم نداشت و میگفت یک گیگابایت یا فوقش دو گیگابایت رم کافیه؟