خانهاخبار
اپل مجددا از همکاری با FBI سر باز زد!

اپل مجددا از همکاری با FBI سر باز زد!

سازمان FBI هفته گذشته از مقامات اپل درخواست کرد تا آیفون محمد سعید الشمرانی، فرد مجرم در پرونده قتل را باز کند.
۱۳۹۸/۱۰/۲۶

اهالی کوپرتینو تا به حال، چندین بار به دادگاه فرا خوانده شده و پیرامون باز کردن آیفون‌های افراد مجرم معضلاتی را به همراه داشته‌اند. این بار نیز فردی به نام محمد سعید الشمرانی که در حمله تروریستی شراکت داشته، سه نفر را در Pensacola ایالت فلوریدا به قتل رسانده است. روز گذشته در یک مصاحبه خبری، مدیر اجرای قانون دولت ترامپ اعلام کرد که اپل، برای چندمین بار متوالی از همکاری با FBI برای باز کردن آیفون شخص یاد شده طفره رفته است.

یکی از وکلای افراد مقتول در این پرونده به دو آيفون اشاره کرده است که در حین عملیات تیر اندازی، در دست افراد مجرم بوده است. سازمان FBI در این قسمت وارد عمل شد و قصد داشت تا با بازگشایی آیفون‌هایی که به آنها اشاره شده، متوجه این موضوع شود که افراد مجرم پیش از عملیات تروریستی با چه کسانی در ارتباط بوده‌اند.

در طی این عملیات تروریستی، یکی از مجرمین به اندازه‌ای فرصت پیدا کرده که یکی از گوشی‌ها را روی زمین گذاشته و به آن شلیک کرده است. همچنین گفته می‌شود که آیفون دیگری که در این پرونده به آن اشاره شده است نیز صدمه دیده است.

image

 

اپل در iOS 13، امنیت آیفون‌ها را یک قدم جلوتر برده است

خوشبختانه متخصصان FBI توانسته‌اند تا ایراداتی که ضمن شلیک و صدمات احتمالی به گوشی‌های مجرمین وارد شده را برطرف کرده و هر دو آیفون مذکور در حال حاضر روشن شده و آماده استفاده هستند. البته هر دو گوشی هوشمند به نحوی هستند که بدون داشتن پسورد، امکان ورود به آنها میسر نیست. این موضوع مهم است که افراد مجرم پیش از آن که کشته شوند، با چه کسانی در ارتباط بوده‌اند. مسئولان FBI وقتی به این جای کار رسیدند، از مقامات اپل درخواست کردند تا وارد عمل شده و روشی برای نفوذ به آیفون‌های مجرمین در اختیار بگذارند، اما مانند همیشه با پاسخ منفی کوپرتینویی‌ها روبرو شدند.

در سال 2016، شخصی به نام Syed Farook در ایالت سن برناردیو اقدام به عملیات تیراندازی کرده بود و مأموران FBI بعد از پیدا کردن آیفون 5C وی، از اپل درخواست کردند تا به آنها کمک کند تا این گوشی هوشمند را قفل گشایی کرده و به اطلاعات شخص مجرم دسترسی پیدا کنند. اما مقامات اپل از انجام چنین کاری سر باز زدند. لذا سازمان FBI با پرداخت هزینه 1 میلیون دلاری به یک شرکت اسرائیلی، توانست به اطلاعات موبایل سید فاروغ دست پیدا کند.

دستگاه‌های هک کننده از روش Brute Force برای قفل گشایی آیفون‌ها استفاده می‌کنند. به این ترتیب با از بین بردن محدودیت دفعات وارد کردن پسورد، رمزهای عبور محتمل به قدری وارد دستگاه می‌شود تا بالاخره یکی از آنها، قادر به بازگشایی قفل آيفون باشد. اما اپل در iOS 13 پا را فراتر گذاشته و جلوی انجام چنین روشی را گرفته است. لذا در حال حاضر، شرکت اسرائیلی یاد شده نیز قادر به باز کردن قفل آیفون مذکور نیست و در صورت عدم همکاری اپل، به نظر می‌رسد که هیچ راهی برای FBI باقی نماند. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)