خانهمقاله‌ها
آموزش: چگونه به صورت رایگان به ویندوز 10 مهاجرت کنیم؟

آموزش: چگونه به صورت رایگان به ویندوز 10 مهاجرت کنیم؟

سیستم آپگرید رایگان به ویندوز 10، هنوز برای کاربران ویندوز 7 و 8 در دسترس است.
۱۳۹۸/۱۰/۲۵

همان طور که در روز گذشته به اطلاع شما رساندیم، مایکروسافت و یک موسس امنیتی انگلیسی از کاربران ویندوز 7 درخواست کرده‌اند تا هر چه سریع‌تر، به ویندوز 10 مهاجرت کنند.

آخرین آپدیت رسمی و امنیتی ویندوز 7 (14 ژانویه) در دسترس کاربران این پلتفرم قرار گرفت. به این ترتیب پشتیبانی از این سیستم عامل پایان یافته و کاربران آن در معرض خطرات حمله هکرها قرار می‌گیرند.

نسخه Home Edition ویندوز 10 هم اکنون در وب‌سایت مایکروسافت با قیمت 139 دلار برای خرید و دانلود موجود است. البته در حال حاضر، نیازی به پرداخت این مبلغ برای آپگرید به ویندوز 10 نیست و می‌توانید به کمک مراحل زیر، دستگاه خود را به صورت رایگان به ویندوز 10 آپگرید کنید.

زمانی که Windows 10 در جولای 2015 معرفی شد، مسئولان مایکروسافت اعلام نمودند که کاربران ویندوز 7، ویندوز 8 و ویندوز 8.1 تا جولای 2016 فرصت دارند تا به صورت رایگان، دستگاه خود را به این نسخه آپدیت کنند. اما Ed Bott از وب سایت ZDNet در سال 2017 به این موضوع اشاره کرد که روش یاد شده، هنوز هم پابرجا و رایگان است. در ماه نوامبر سال 2019، یکی از کاربران، رایگان بودن این روش را اظهار کرد و به تأیید آقای Bott نیز رسید. روز گذشته، یکی از مسئولان وبسایت CNET نیز اقدام به آپدیت از نسخه 7 Pro به 10 Pro کرد و در کمال تعجب، همچنان این روش به صورت کاملا رایگان انجام شد.

افرادی که روی ویندوز 7 باقی مانده و دستگاه خود را آپگرید نکنند، دیگر قادر به دریافت پشتیبانی و آپدیت‌های امنیتی مایکروسافت نخواهند بود. لذا به شما پیشنهاد می‌کنیم که هم اینک، نسبت به آپدیت کردن سیستم عامل کامپیوتر یا لپتاپ خود اقدام کنید.

مراحل کار بسیار ساده است. با طی این چند گام، می‌توانید به راحتی و به صورت رایگان، دستگاه خود را از ویندوز 7، 8 یا 8.1 به ویندوز 10 آپگرید کنید:

  1. به وب‌سایت دانلود ویندوز 10 بروید.
  2. در قسمت Create Windows 10 installation media روی Download tool now و سپس روی Run کلیک کنید.
  3. حالا گزینه Upgrade this PC now را انتخاب کنید. اما اگر قصد دارید تا فایل مربوطه را برای اجرا روی سیستمی دیگر دانلود کنید، گزینه Create installation media fot another PC را انتخاب کنید.
  4. مراحل را دنبال کنید.
  5. بعد از پایان یافتن مراحل آپگرید، به Settings> Update & Secutrity> Activation بروید. در این قسمت باید لایسنس دیجیتالی ویندوز 10 را مشاهده کنید.
image

بد نیست بدانید که اگر از نسخه Windows 7 Home استفاده کنید، تنها می‌توانید دستگاه خود را به نسخه Windows 10 Home آپگرید کنید و در صورت استفاده از نسخه Pro، امکان آپگرید به نسخه Windows 10 Pro میسر خواهد بود.

همچنین بد نیست بدانید که چنین روشی، در صورتی که از نسخه اورجینال سیستم عامل ویندوز استفاده کنید، پاسخگو خواهد بود. در صورت استفاده از نسخه کرک شده، باید مراحل نصب را با دانلود نسخه کرک شده از وب سایت‌های دانلود پیگیری کنید.

برچسب‌ها:

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)