خانهاخبار
احتمال عدم استفاده از سنسور 108 مگاپیکسلی در گلکسی S20 و S20 پلاس

احتمال عدم استفاده از سنسور 108 مگاپیکسلی در گلکسی S20 و S20 پلاس

در حالی که شایعات و گزارش‌ها در گذشته به حضور سنسور 108 مگاپیکسلی در گوشی‌های سری گلکسی S20 اشاره کرده بودند، اطلاعات جدید این موضوع را رد می‌کند.
۱۳۹۸/۱۰/۲۳

بر اساس گزارش‌ها، سامسونگ در حال توسعه یک سنسور 108 مگاپیکسلی پیشرفته برای گوشی‌های سری گلکسی اس 20 است؛ با این حال اگر گزارش اخیر صحت داشته باشد، تنها یکی از پرچمداران این شرکت کره‌ای به این سنسور مجهز می‌شود. افشاگر معروف، Ice Universe به تازگی در توییتی به این موضوع اشاره کرده که گوشی‌های گلکسی S20 و گلکسی S20 پلاس فاقد سنسور 108 مگاپیکسلی خواهند بود. به نظر می‌رسد این سنسور تنها در گوشی گلکسی S20 اولترا مورد استفاده قرار می‌گیرد. گوشی‌های گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس به سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز می‌شوند.

سامسونگ از زمان عرضه گلکسی S7 در سال 2016 تا به امروز، از سنسور 12 مگاپیکسلی در پرچمداران خود استفاده کرده است. کیفیت این سنسور در سال‌های گذشته بهبود پیدا کرده و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه شده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، اندازه پیکسل سنسور 12 مگاپیکسلی پرچمداران آینده سامسونگ افزایش پیدا می‌کند و به 1.8 میکرومتر می‌رسد. در حال حاضر اندازه پیکسل سنسور اکثر پرچمداران بازار مانند گوشی‌های تولیدی اپل و گوگل برابر با 1.4 میکرومتر است.

image

در حال حاضر برخی از گوشی‌های میان رده بازار به سنسور 48 و یا 64 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند که اندازه پیکسل آن‌ها برابر با 1.6 میکرومتر است. بر اساس اعلام Ice Universe، دوربین مورد استفاده در گلکسی S20 و گلکسی S20 پلاس کیفیت بسیار بالاتری در مقایسه با گوشی‌های سری گلکسی S10 و گلکسی نوت 10 خواهد داشت.

در حال حاضر استفاده از سنسور 12 مگاپیکسلی در گوشی‌های گلکسی S20 و S20 پلاس و استفاده از سنسور 108 مگاپیکسلی تایید نشده است. در حالی که سنسور 12 مگاپیکسلی جدید در مقایسه با گذشته عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت، حضور سنسور 108 مگاپیکسلی در یک پرچمدار برای بسیاری از کاربران از جذابیت بالاتری برخوردار است. سامسونگ علاوه بر دوربین جدید، ابعاد نمایشگر را نیز افزایش می‌دهد و از باتری با ظرفیت بالاتر در این محصولات استفاده می‌کند.

image

بر اساس گزارش‌ها و شایعات، گلکسی اس 20 به باتری 4000 میلی آمپر ساعتی و گلکسی S20 پلاس به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی مجهز می‌شوند. استفاده از باتری با ظرفیت بالاتر به معنای شارژدهی بهتر باتری است؛ با این حال مودم 5G موجود در این محصولات در مقایسه با مودم 4G LTE، به انرژی بیشتری احتیاج دارد. این احتمال وجود دارد که شارژدهی گوشی‌های سری گلکسی S20 تنها بهبود اندکی نسبت به گوشی‌های سری گلکسی اس 10 داشته باشد.

سامسونگ از پرچمداران آینده خود در تاریخ 11 فوریه رونمایی خواهد کرد. علاوه بر گوشی‌های گلکسی S20، گلکسی S20 پلاس و گلکسی S20 اولترا، شاهد رونمایی از گوشی انعطاف پذیر گلکسی Bloom نیز خواهیم بود. نسخه بروز شده هدفون بی سیم سامسونگ با نام گلکسی بادز پلاس نیز در این تاریخ معرفی می‌شود. انتظار می‌رود این گوشی‌های هوشمند از تاریخ 21 فوریه وارد بازار شوند، البته در رابطه با تاریخ عرضه آن‌ها در کشورهای مختلف نمی‌توان اظهار نظر قطعی کرد. انتظار می‌رود نسخه 5G این محصولات در بازار ایالات متحده آمریکا برای فروش عرضه شوند و کاربران در بیشتر کشورهای آسیایی به نسخه 4G LTE آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۱۰/۲۳
ما فقط بازیچه‌ی دستِ این افشاگران هستیم?.
الان چند وقته که افشاگرِ معروف(تِسِه‌تِسِه چونگ) توئیت می‌کنه که نمایشگرش ۱۲۰ هرتزه. ولی می‌بینی 90 به زوره?
ایوان‌بلس خوب بود فداش بشم???