خانهاخبار
CES 2020: اولین موبایل دنیا با نمایشگر رنگی e-ink معرفی شد

CES 2020: اولین موبایل دنیا با نمایشگر رنگی e-ink معرفی شد

شرکت Hisense در نمایشگاه CES 2020 از اولین تلفن هوشمند دنیا که از نمایشگری رنگی از نوع e-ink استفاده می‌کند رونمایی کرد. این پنل حالا علاوه بر نمایش رنگ، نرخ نوسازی بالاتر و وضوح بیشتری دارد.
۱۳۹۸/۱۰/۱۹

اگرچه نمایشگرهای e-ink در چند سال گذشته ظهور مناسبی در تلفن‌های هوشمند داشته‌اند، اما هیچ شرکتی تاکنون به شکلی شایسته از این فناوری در دستگاه‌های خود استفاده نکرده است. با این حال، کمپانی Hisense که به خاطر تلویزیون‌های خود شناخته می‌شود، در نمایشگاه CES 2020 از موبایلی رونمایی کرده که نمایشگری رنگی از نوع e-ink دارد. این دستگاه اولین تلفن هوشمند بازار است که از نمایشگر رنگی e-ink استفاده می‌کند.

به گفته Hisense، فرآیند تولید نمایشگرهای e-ink برای تلفن‌های هوشمند به چنان بلوغی رسیده که حالا می‌توانیم این پنل‌ها را تولید انبوه کنیم. آن‌ها مدعی‌اند که نمایشگرهای جدیدشان نرخ نوسازی بهتری نسبت به نمایشگرهای e-ink قبلی دارد و وضوح‌شان افزایش پیدا کرده است.

image

شرکت Hisense پارسال تلفن هوشمندی با نمایشگر e-ink به نام A5 معرفی کرد که قابلیت نمایش رنگ نداشت. ولی حالا این پنل رنگی e-ink احتمالا باعث می‌شود کاربران بیشتری از این گجت‌ها استقبال کنند. فعلا اطلاعات زیادی درباره گوشی جدید Hisense در دسترس نیست، اما اگر این دستگاه هم از فلسفه A5 پیروی کند، احتمالا با موبایلی از گروه تلفن‌های میان‌رده طرف خواهیم بود.

اولین تلفن هوشمند e-ink دنیا در سال ۲۰۱۲ به بازار آمد که YotaPhone نام داشت. این دستگاه یک نمایشگر رنگی عادی داشت و در پشت خود از نمایشگری با فناوری e-ink بهره می‌برد. شرکت Onyx در سال ۲۰۱۳ تلفن هوشمند دیگری ساخت که فقط یک نمایشگر e-ink داشت. اما هیچ‌کدام از این دستگاه‌ها آن طور که باید مورد توجه کاربران قرار نگرفتند.

اکنون با توجه به استفاده از صفحه رنگی می‌توانیم انتظار تغییر ترند بازار را داشته باشیم، ولی فعلا باشیم صبر کنیم و منتظر عرضه رسمی این محصولات بمانیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)