خانهاخبار
CES 2020: کیبورد مجازی SelfieType سامسونگ معرفی شد

CES 2020: کیبورد مجازی SelfieType سامسونگ معرفی شد

همان طور که قبلا در خبرها آمده بود، سامسونگ در CES 2020 از فناوری تازه‌ای رونمایی کرد که با کمک دوربین جلوی موبایل شما هر سطحی را به کیبورد مجازی دستگاهتان تبدیل می‌کند.
۱۳۹۸/۱۰/۱۸

تاکنون طرح‌های مفهومی زیادی از کیبوردهای هولوگرامی منتشر شده، اما هیچ‌کدام از آن‌ها عملا در دنیای فناوری پیاده‌سازی نشده است. حالا سامسونگ تصمیم گرفته تا با تغییر جزئی این ایده به سراغ سیستم تازه‌ای برود که صرفا با کمک دوربین سلفی می‌تواند هر سطحی را با کیبورد مجازی شما تبدیل کند.

همان طور که پیش‌تر در خبرها گفته بودیم، کیبورد SelfieType یکی از پروژه‌های آزمایشگاه C سامسونگ است که از دوربین سلفی موبایل برای ردیابی حرکات انگشتان شما استفاده می‌کند. کافی است موبایل خود را به صورت افقی قرار دهید، اپلیکیشن مربوطه را باز کنید و روی سطحی که مقابل‌تان قرار گرفته تایپ نمایید.

image

دوربین جلوی تلفن‌های هوشمند و موتور هوش مصنوعی خاصی که توسط سامسونگ توسعه یافته حرکات انگشتان شما را ردیابی می‌کند و لمس‌ها را به عنوان فشار دکمه‌های کیبورد QWERTY در نظر می‌گیرد. طبیعی است که چون در این‌جا خبری از نمایش دکمه‌های کیبورد نیست، فقط کسانی که تایپیست حرفه‌ای باشند و جای دکمه‌ها را بدانند می‌توانند از این سیستم استفاده کنند.

طراحی سیستمی با برخورداری از این فناوری گامی مهم در پیشبرد کارایی و بهره‌وری تلفن‌های هوشمند به حساب می‌آید. البته بدیهی است که نباید انتظار داشته باشیم این قابلیت را در نسل بعدی گوشی‌های سامسونگ ببینیم، اما به نظر می‌رسد که نهایتا تا چند سال دیگر بالاخره می‌توانیم از شر کیبوردهای کوچک موبایل راحت شده و تایپ کردن را با سرعت بیشتری روی سطوح بزرگ‌تر انجام دهیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)