خانهاخبار
CES 2020: چیپست Dimensity 800 5G توسط مدیاتک معرفی شد

CES 2020: چیپست Dimensity 800 5G توسط مدیاتک معرفی شد

دیمنسیتی 800 سومین تراشه جدید مدیاتک است که با پشتیبانی از فناوری 5G قرار است موتور محرک تلفن‌های هوشمند میان‌رده نیمه دوم 2020 باشد.
۱۳۹۸/۱۰/۱۸

مدیاتک در نمایشگاه CES 2020 از چیپست 5G دیمنسیتی ۸۰۰ که قبلا آن را معرفی کرده بود با ارائه جزئیات و مشخصات دقیق‌تری رونمایی کرد. این چیپست بعد از دیمنسیتی ۱۰۰۰ و دیمنسیتی ۱۰۰۰ ال سومین عضو خانواده دیمنسیتی است که برای گوشی‌های میان‌رده به بازار می‌آید. دیمنسیتی ۸۰۰ مودم یکپارچه داخلی دارد تا فناوری 5G دوگانه را برای گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تر به ارمغان بیاورد.

Dimensity 800 چیپستی ۷ نانومتری دارای هشت هسته است که از چهار هسته کورتکس A76 با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز و چهار هسته کورتکس A55 با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز تشکیل شده. این چیپست از پردازنده گرافیکی Mali-G57MP4 استفاده می‌کند و مجهز به فناوری گیمینگ HyperEngine است که تجربه گیمینگی کاربر را بالا می‌برد. دیمنسیتی ۸۰۰ واحد پردازش APU 3.0 دارد که برای پردازش‌های هوش مصنوعی از توانی حداکثر برابر 2.4 TOPS برخوردار است.

تلفن‌های هوشمندی که از این چیپست استفاده کنند می‌توانند نمایشگری با رزولوشن +FHD و حداکثر نرخ نوسازی ۹۰ هرتز داشته باشند. به‌علاوه، این دستگاه‌ها قادر به پشتیبانی از حداکثر ۱۶ گیگابایت رم LPDDR4x هستند.

image

شرکت مدیاتک مدعی است دیمنسیتی ۸۰۰ پردازنده تصویری در حد چیپست‌های پرچمدار دارد و می‌تواند از چهار لنز پشتیبانی کند. دیمنسیتی ۸۰۰ قادر است حداکثر یک لنز ۶۴ یا ۳۲ مگاپیکسلی + دو لنز ۱۶ مگاپیکسلی داشته باشد. این شرکت الگوریتم‌هایی برای فوکوس خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی، نوردهی خودکار، وایت بالانس خودکار، کاهش نویز، تشخیص چهره اختصاصی و HDR در نظر گرفته است. این شرکت می‌گوید آن‌ها اولین چیپست مولتی فریم 4K با قابلیت HDR را ساخته‌اند.

Dimensity 800 5G از 2G/3G/4G دوگانه و سیستم اشتراک‌گذاری طیف پویا (DSS) پشتیبانی می‌کند. این تراشه قادر به ارسال و دریافت صوت و دیتا از طریق شبکه‌های نسل پنجم است و برای استفاده از شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتزی در آسیا، اروپا و آمریکای شمالی طراحی شده. حداکثر سرعت دانلود و آپلود دیمنسیتی ۸۰۰ به‌ترتیب ۳.۵ گیگابیت و ۱.۲۵ گیگابیت بر ثانیه است.

دیمنسیتی ۸۰۰ به لحاظ مشخصات در مقام رقابت با اسنپدراگون 765 یا 765G کوالکام قرار می‌گیرد. این تراشه تا پیش از پایان نیمه نخست سال ۲۰۲۰ راهی بازار خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Genius Man

۱۳۹۸/۱۲/۱۶
سلام من بازم اومدم...
بله این پردازنده از نسل میان رده بسیار بسیار قدرتمند هست که صرفا برای رقابت با اسنپ‌دراگون معرفی شده و در آینده ای نزدیک قصد داره پای اسنپ‌دراگون رو از بازار چین قطع کنه، من خیلی به میدیاتک اطمینان دارم