خانهاخبار
CES 2020: دستیار هوشمند گوگل در حال حاضر، 500 میلیون کاربر فعال دارد

CES 2020: دستیار هوشمند گوگل در حال حاضر، 500 میلیون کاربر فعال دارد

دستیار هوشمند گوگل در حال حاضر 500 میلیون کاربر فعال را به خود اختصاص داده و به همین دلیل، شاهد اضافه شدن قابلیت‌های جدیدی به آن هستیم.
۱۳۹۸/۱۰/۱۸

گوگل در کنفرانس‌های پیشین خود، قابلیت‌های جدیدی را به Google Assistant اضافه کرده بود و حالا در همایش جهانی CES 2020 و همزمان با رسیدن کاربران فعال این دستیار هوشمند به مرز 500 میلیون نفر، شاهد اضافه شدن چند ویژگی جدید هستیم.

اخیرا حدود 20 محصول جدید در شاخه لوازم خانگی یا گجت‌های الکترونیکی تحت پوشش گوگل اسیستنت قرار گرفته‌اند. به این ترتیب گوگل، روند تنظیمات و فعال سازی دستیار هوشمند خود را نیز نسبت به قبل آسان‌تر کرده است. در نسخه جدید اپلیکیشن‌های گوگل، یک دکمه پیشنهادی برای اعمال تنظیمات Google Assistant روی پلتفرم‌های مختلف به چشم می‌خورد. دستیار گوگل همچنین امکان برقراری ارتباط با وسایل منزل که به اینترنت اشیاء مجهز هستند را نیز پیدا کرده است. به عنوان مثلا می‌توانید از Google Assistant بخواهید تا در ساعت 6 صبح، دستگاه قهوه جوش را روشن کرده و قهوه داغی را برای شما آماده کند!

همچنین شما می‌توانید از گوگل اسیستنت بخواهید تا روی نمایشگرهای هوشمند، نوشته‌ای را حک کند. به این ترتیب یک Note جذاب روی نمایشگر هوشمند به نمایش در خواهد آمد و کلیه اعضای منزل یا محل کار، قادر به مشاهده آن خواهند بود. همچنین از این نمایشگر هوشمند می‌توانید برای شماره گیری سریع با مخاطبین خود (Speed Dial) استفاده کنید. هر دو ویژگی یاد شده اواخر سال جاری به Google Assistant اضافه خواهد شد.

image

 

به عنوان یک ویژگی دیگر، می‌توان به قابلیت خواندن متن با صدای بلند اشاره کرد. به عنوان مثال شما می‌توانید عبارت Hey Google, read this page را بر زبان بیاورید تا دستیار هوشمند گوگل فعال شده و صفحه جاری را برای شما با صدای بلند بخواند. عملیات خواندن به این ترتیب با زبان پیش فرض دستگاه آغاز می‌شود، اما شما می‌توانید آن را به زودی با 42 زبان مختلف در اختیار داشته باشید.

روند حذف تاریخچه این دستیار هوشمند نیز بسیار آسان شده است. با به زبان آوردن عبارت Hey Google, delete everything I said to you this week، کلیه مکالمات شما با گوگل اسیستنت در هفته گذشته از بین خواهد رفت.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)