خانهاخبار
رندرهای سونی اکسپریا 5 پلاس منتشر شد

رندرهای سونی اکسپریا 5 پلاس منتشر شد

رندرهای پرچمدار آینده سونی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. این گوشی هوشمند اکسپریا 5 پلاس و یا اکسپریا 1.1 نام دارد.
۱۳۹۸/۱۰/۱۸

اکسپریا 1 با زبان طراحی جدید سال گذشته میلادی از راه رسید. در حال نزدیک شدن به سالگرد معرفی این پرچمدار هستیم و انتظار داریم با نسل جدید آن ملاقات کنیم. به تازگی رندرهای پرچمدار جدید این برند ژاپنی توسط Steve Hemmerstoffer و با همکاری Slashleaks در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. انتظار می‌رود این گوشی هوشمند با نام اکسپریا 5 پلاس و یا اکسپریا 1.1 وارد بازار شود. این دستگاه دارای طراحی مشابه با پرچمداران سال گذشته سونی است، البته به نمایشگر بزرگتری در مقایسه با اکسپریا 5 مجهز می‌شود.

انتظار می‌رود این اسمارت فون دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی OLED با نسبت تصویر 21:9 باشد. این دستگاه دارای حاشیه‌های کمی در اطراف نمایشگر خود است و در مقایسه با نسل کنونی، حاشیه‌های بخش بالایی و پایینی آن کاهش قابل توجهی داشته‌اند. این حاشیه‌ها اسپیکر استریو را میزبانی می‌کنند. از زمان معرفی اکسپریا XZ3 تا به امروز، شاهد حضور بلندگوی استریو در جلوی پرچمداران این برند ژاپنی نبوده‌ایم. این گوشی هوشمند به دوربین سلفی تکی 8 مگاپیکسلی مجهز می‌شود و دوربین اصلی آن در بالای سمت چپ آن خودنمایی می‌کند.

image

اکسپریا 5 پلاس یا اکسپریا 1.1 از دوربین اصلی چهارگانه بهره می‌برد. سنسور اصلی آن توسط سنسور اولترا واید، سنسور تله فوتو و یک سنسور ToF همراهی می‌شود. سنسور ToF کیفیت تصاویر پرتره را بهبود می‌‌دهد. بر اساس اطلاعاتی که توسط Steve Hemmerstoffer در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، ابعاد این پرچمدار جدید تفاوت چندانی با نسل گذشته خود ندارد. ابعاد اکسپریا 1 برابر با 8.2 × 72 × 167 میلی‌متر بوده و ابعاد اکسپریا 5 پلاس یا اکسپریا 1.1 پلاس برابر با 8.1 × 71.6 × 168.2 میلی‌متر است.

این گوشی هوشمند از طراحی جعبه‌ای مانند بهره می‌برد و دارای فریم فلزی است. در بخش زیرین آن پورت USB-C به چشم می‌خورد و سمت راست آن دکمه پاور را میزبانی می‌کند. سنسور اثر انگشت آن روی فریم قرار گرفته و همچنین سونی برای آن دکمه شاتر اختصاصی در نظر گرفته است. بخش بالایی این دستگاه جک 3.5 میلی‌متری هدفون را میزبانی می‌کند. سونی یکی از اولین شرکت‌‌هایی محسوب می‌شود که جک 3.5 میلی‌متری هدفون را از پرچمداران خود حذف کرد؛ با این حال به نظر می‌رسد نسل آینده آن‌ها دوباره دارای این پورت باشد.

image

انتظار می‌رود سونی از گوشی اکسپریا 1.1 یا اکسپریا 5 پلاس در کنگره جهانی موبایل 2020 در اواخر فوریه سال جاری میلادی رونمایی کند. یک هفته قبل از برگزاری MWC 2020، شرکت سامسونگ گوشی‌های سری گلکسی S20 را در معرض دید عموم قرار می‌دهد. این احتمال وجود دارد که پرچمدار جدید سونی اواخر مه و یا اوایل ژوئیه وارد بازار شود. قدرت این گوشی هوشمند مانند اکثر پرچمداران اندرویدی در سال جاری میلادی، توسط چیپست اسنپدراگون 865 تامین می‌شود و قادر به پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G خواهد بود. از سایر مشخصات احتمالی آن می‌توان به سیستم عامل پیش فرض اندروید 10، حداقل 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه اشاره کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)