خانهاخبار
CES 2020: ایربادی با قابلیت اندازه‌گیری فشار خون معرفی شد

CES 2020: ایربادی با قابلیت اندازه‌گیری فشار خون معرفی شد

شرکت والنسل در نمایشگاه لوازم الکترونیک مصرفی از ایربادی رونمایی کرده که می‌تواند فشار خون کاربر را از روی گوش او اندازه‌گیری کند. این دستگاه در ادامه سال 2020 به بازار می‌آید.
۱۳۹۸/۱۰/۱۸

یکی از فاکتورهای مهم سلامتی که معمولا از دید فناوری‌های پوشیدنی ردیاب سلامت مغفول مانده فشار خون است. در حال حاضر ساعت‌های هوشمند و دستبندهای زیادی در بازار وجود دارند که ضربان قلب را اندازه‌گیری می‌کنند اما کمتر وسیله‌ای دیده می‌شود که فشار خون را به راحتی بررسی کند. حالا شرکتی پیدا شده که ایربادی برای همین منظور ساخته است.

Valencell شرکتی فعال در حوزه فناوری‌های سلامتی است که حسگرهای ضربان قلب زیادی برای ساعت‌ها، ایربادها و حتی تلفن‌های هوشمند می‌سازد. این شرکت چند سالی است که سعی دارد حسگرهای موجود را به قابلیت ثبت فشار خون مجهز کند. مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار والنسل، استیون لبوف، می‌گوید گوش یکی از بهترین نقاط برای اندازه‌گیری فشار خون است و برتری‌های زیادی نسبت به انگشت یا مچ دست دارد. در گوش جریان خون بیشتری وجود دارد و راحت‌تر می‌توان ضربان قلب را مشاهده کرد.

image

خبرنگار وب‌سایت CES در هنگام آزمایش این ایرباد می‌گوید پس از وارد کردن اطلاعاتی مثل سن، قد، وزن و جنسیت در اپلیکیشن متناظر این دستگاه، باید حدود ۳۰ ثانیه ثابت می‌مانده تا دستگاه از او فشار خون بگیرد. سپس نتیجه به صورت پاسخی تقریبا پیوسته و لحظه‌ای بر روی موبایل به نمایش درآمده است. لبوف مدعی است ایرباد آن‌ها می‌تواند برای ثبت مداوم فشار خون استفاده شود، در حالی که دستگاه‌های فشار خون عادی قادر به انجام چنین کاری نیستند.

والنسل از ۱۵ هزار نمونه اطلاعات گردآوری‌شده از ۵ هزار شرکت‌کننده (که ۱۵ درصد آن‌ها تحت درمان بیماری‌های فشار خون بوده‌اند) در سنین و طیف‌های اجتماعی مختلف استفاده کرده تا الگوریتم‌های فشار خون خود را بسازد و بعد ۶۰۰ آزمایش روی بیش از ۱۳۰ شرکت‌کننده انجام داده تا به سیستمی با ضریب خطای +/- ۸ میلی متر جیوه برسد. این ضریب خطا معادل ضریب خطای دستگاه‌های استاندارد فشارگیری است.

image

والنسل اذعان دارد که روش اندازه‌گیری فشار خون آن‌ها هنوز به سطح پزشکی نرسیده و ثبت فشار خون‌های بالا ممکن است با کمی مشکل مواجه شود. ولی آن‌ها به‌زودی یافته‌های خود را برای کالج آمریکایی کاردیولوژی ارسال می‌کنند تا در نهایت بتوانند بهترین دستگاه فشار خون عمومی را بسازند.

این شرکت از تاریخ ۲ فوریه کیت پروتوتایپ ارزیابی خود را منتشر می‌کند تا توسعه‌دهندگان بتوانند آن را آزمایش و روی راهکارهای خود کار کنند. لبوف می‌گوید این محصول ممکن است در سال ۲۰۲۰ از راه برسد، چون الگوریتم‌های جدید می‌توانند روی سخت‌افزارهای قدیمی‌تری کار کنند که از سنسورهای PPG بهره می‌برند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)