خانهاخبار
CES 2020: استاندارد صوتی جدید بلوتوث کیفیت صدا را افزایش می‌دهد

CES 2020: استاندارد صوتی جدید بلوتوث کیفیت صدا را افزایش می‌دهد

بلوتوث از استاندارد جدیدی در نمایشگاه CES 2020 رونمایی کرد. این استاندارد که LE Audio نام دارد، فرمت جدیدی محسوب می‌شود.
۱۳۹۸/۱۰/۱۷

بلوتوث از استاندارد جدیدی برای صدا با نام LE Audio یا Low-Energy Audio رونمایی کرد. این استاندارد که به تازگی از سوی سازمان استاندارد بلوتوث (SIG) معرفی شده، یک فرمت مستقل از فرمت‌های رایج بلوتوث مانند بلوتوث 5 محسوب می‌شود. این استاندارد جدید به صورت انحصاری برای صدای بلوتوث توسعه پیدا کرده است. یکی از مزیت‌های فرمت LE Audio در مقایسه با فرمت‌های قبلی، پشتیبانی از دستگاه‌‌های کمک شنوایی و ویژگی‌هایی مانند اشتراک صدا با دستگاه‌های دیگر است. عملکرد Broadcast Audio بخشی از استاندارد LE Audio محسوب می‌شود و امکان اشتراک صدا را فراهم می‌کند.

این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد که آنچه در حال گوش دادن هستند را با افراد نزدیک خود به اشتراک بگذارند. برای مثال می‌توان یک آهنگ را با دوستان و اقوام خود به اشتراک بگذارید. شرکت‌ها می‌توانند از این ویژگی برای اشتراک آهنگ در محیط‌های عمومی با تمام افراد استفاده کنند.

image

از دیگر بهبودهای LE Audio می‌توان به استفاده از کدک جدید Low Complexity Communication Codec یا به اختصار LC3 اشاره کرد که با وجود افزایش کیفیت صدا، انرژی کمتری مصرف می‌کند. این قابلیت به توسعه دهندگان اجازه ساخت اپلیکیشن‌هایی را می‌دهد که به انرژی زیادی نیاز ندارند. در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که استاندارد LE Audio امکان پخش همزمان صدا توسط چندین منبع را فراهم می‌کند که به توسعه دهندگان امکان بهبود صدای استریو در محصولاتی مانند هدفون‌های بی‌سیم را می‌دهد.

سازمان استاندارد بلوتوث اعلام کرده مشخصات بلوتوث مربوط به LE Audio را در نیمه اول سال جاری میلادی اعلام می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)