خانهاخبار
CES 2020: سونی با معرفی خودروی Vision-S همه را شگفت‌زده کرد

CES 2020: سونی با معرفی خودروی Vision-S همه را شگفت‌زده کرد

اگرچه همه انتظار داشتند که سونی در CES 2020 اخبار بیشتری درباره PS5 منتشر کند، اما این شرکت با رونمایی از خودرویی مفهومی به نام Vision-S محصولی را معرفی کرد که هیچ‌کس انتظار آن را نداشت.
۱۳۹۸/۱۰/۱۷

سونی ساعاتی پیش از خودرویی رونمایی کرد که احتمالا یکی از بزرگ‌ترین اخبار CES امسال خواهد بود. این محصول که Vision-S نام دارد، خودرویی مفهومی است که با برق کار می‌کند و با هدف به تصویر کشیدن توانایی‌های این کمپانی ژاپنی در حوزه‌های مختلف، از سرگرمی گرفته تا سنسورهای موبایلی و حالا اتومبیل‌ها، معرفی شده است.

خودروی Vision-S دارای ۳۳ سنسور داخلی و خارجی، چند نمایشگر بزرگ، سیستم صوتی ۳۶۰ درجه‌ای، ارتباطات همیشه فعال و فناوری‌هایی است که بخشی از آن‌ها با کمک BlackBerry و Bosch ساخته شده. این دستگاه ظاهرا از پتلفرم EV جدیدی استفاده می‌کند که توسط شرکت Magna طراحی شده و به‌گفته سونی می‌تواند به سایر انواع اتومبیل‌ها مثل خودروهای شاسی بلند هم انرژی برساند.

image

نمای خارجی این اتومبیل، خصوصا در بخش چراغ‌ها، ظاهری شبیه اتومبیل‌های شرکت پورشه دارد و داخل آن هم شبیه Lucid Motors Air است. در داخل Vision-S، داشبورد خودرو به شکل نمایشگر طراحی شده و در پشت صندلی‌های جلو نیز صفحه نمایش‌های جداگانه برای سرنشینان عقب قرار گرفته است.

image

مدیرعامل شرکت سونی، کنیچیرو یوشیدا، درباره Vision-S گفت: «این پروتوتایپ نگرش ما را نسبت به آینده صنعت اتومبیل به تصویر می‌کشد.»

سونی این محصول را در انتهای کنفرانس مطبوعاتی خود و درست پس از رونمایی از لوگوی پلی استیشن ۵ معرفی کرد. این شرکت اطلاعات زیادی درباره Vision-S ارائه نکرده و صرفا در حد یک الی دو دقیقه درباره این اتومبیل برقی صحبت کرده است، بنابراین در حال حاضر سوالات زیادی پیرامون این محصول وجود دارد. آیا سونی می‌خواهد این اتومبیل را به بازار مصرفی راهی کند یا صرفا آن را در حد یک خودروی مفهومی نگه می‌دارد؟ پاسخ این سوال و بسیاری از سوالات دیگر فعلا دسترس نیست، بنابراین در حال حاضر باید صبر کنیم تا شاید در آینده اطلاعات بیشتری درباره برنامه‌های این شرکت ژاپنی در بازار خودرو منتشر شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)