خانهاخبار
CES 2020: سامسونگ ربات همراه Ballie را برای کنترل سیستم‌های هوشمند معرفی کرد

CES 2020: سامسونگ ربات همراه Ballie را برای کنترل سیستم‌های هوشمند معرفی کرد

بالی رباتی کوچک به شکل توپ است که به دنبال کاربر روی زمین حرکت می‌کند و با کنترل سیستم‌های هوشمند خانگی سعی می‌کند زندگی را آسان‌تر کند.
۱۳۹۸/۱۰/۱۷

سامسونگ امسال در نمایشگاه CES 2020 از محصول عجیبی رونمایی کرد که Ballie نام داشت؛ رباتی به شکل یک توپ که دوربین دارد و آن قدر باهوش است که نه تنها می‌تواند افراد پیرامون خودش را شناسایی کند، بلکه می‌تواند لوازم هوشمند خانگی را کنترل نماید.

در ویدیوی زیر ربات بالی را می‌بینید که به دنبال کاربر و سگ او حرکت می‌کند و هر جا که بتواند از توانایی‌های خود برای کنترل سیستم‌های خانگی کمک می‌گیرد. مثلا اگر چیزی روی زمین بریزد، ماشین جارو برقی را روشن می‌کند تا دستگاه اتاق را تمیز کند. سامسونگ متذکر می‌شود که بالی قابلیت‌های هوش مصنوعی محلی دارد و می‌تواند در هنگام ورزش به شما کمک کند.

بالی اولین ربات توپی‌شکل بازار نیست، چرا که قبلا سونی در سال ۲۰۰۷ ربات پخش موسیقی Rolly و ال‌جی در سال ۲۰۱۶ ربات Rolling Bot را معرفی کرده بود که با دوربینی ۸ مگاپیکسلی به پرچمدار G5 وصل می‌شد و ضمن فراهم‌سازی دوربینی برای نظارت بر منزل، به شما اجازه می‌داد با حیوانات خانگی خود ارتباط داشته باشد و حتی لوازم هوشمند را فعال کنید. البته هیچ کدام از این دستگاه‌ها به توفیق خاصی دست نیافتند.

image

بالی بخشی از فلسفه Age of Experience سامسونگ است که می‌خواهد به تغییر ایده‌های ما برای مراقبت از خودمان و خانواده‌مان بپردازد و شکل ارتباط با سیستم‌های هوشمند خانگی را عوض کند. این فلسفه در مجموع به معنای ارتباط و اشتراک‌گذاری هرچه بیشتر اطلاعات میان دستگاه‌های هوشمند با هدف ایجاد شرایطی مناسب‌تر برای زندگی شماست.

در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره این ربات در دسترس نیست و سامسونگ حتی اعلام نکرده که این محصول را در چه تاریخی روانه بازار می‌کند یا قیمت آن چقدر است. با این حال، اگر این غول کره‌ای می‌خواهد به موفقیت برسد باید دستگاهی فراتر از یک ربات زرد رنگ بامزه به دست کاربر برساند؛ رباتی که عملا کاربردی باشد و بتواند کاربر را از شر شمار روزافزون گجت‌های هوشمند و دیجیتالی نجات دهد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)