خانهاخبار
اخبار جعلی و غیر واقعی از فضای فیس بوک حذف خواهد شد!

اخبار جعلی و غیر واقعی از فضای فیس بوک حذف خواهد شد!

فیس بوک سعی دارد تا با نزدیک شدن به انتخابات 2020 کشور آمریکا، اخبار جعلی و غیر واقعی را از این شبکه اجتماعی حذف کند.
۱۳۹۸/۱۰/۱۷

همان طور که می‌دانید، کم کم به انتخابات 2020 کشور آمریکا نزدیک می‌شویم و همین موضوع باعث شده تا اخبار جعلی و غیر واقعی در شبکه‌های اجتماعی افزایش پیدا کند. از این رو، مسئولان شبکه اجتماعی فیس بوک تصمیم گرفته‌اند تا با این امر مقابله کرده و خبرهای غیر واقعی را از این شبکه اجتماعی جمع‌آوری نمایند.

اما طبق اطلاعیه‌ای که روز دوشنبه در بلاگ خبری فیس بوک قرار گرفت و خبر آن نیز توسط واشنگتن پست نقل شد، ظاهرا تمامی ویدئوها زا خبرهای جعلی از این شبکه اجتماعی حذف نخواهد شد! طبق قوانین جدید، ظاهرا کلیپ‌هایی مانند مستند سخنان نانسی پلوسی که بسیار وایرال هم شد، اجازه پخش خواهند داشت و جلوی ترویج آنها گرفته نمی‌شود.

در حال حاضر، ویدئوهایی از کیم کارداشیان، مارک زاکربرگ و باراک اوباما در حال طراحی و ساخته شدن است و حرف‌هایی در آنها، از زبان این اشخاص زده می‌شود که کاملا غیر واقعی است و آنها چنین سخنانی را به هیچ وجه بر زبان نیاورده‌اند. در اصطلاح عمومی، به این قبیل ویدئوها Deepfake گفته می‌شود.

image

مونیکا بیکرت، معاون ارشد فیس بوک در این باره می‌گوید:

در حالی که تعداد این ویدئوها و کلیپ‌ها در حال افزایش است، ما را با چالشی جدید روبرو کرده است. استفاده و ترویج این موارد روز به روز زیادتر می‌شود و ما باید با جدیت بیشتری، جلوی اشاعه آنها را بگیریم. ما باید به کمک هوش مصنوعی و البته افرادی ماهر، این کلیپ‌های جعلی و غیر واعقی را شناسایی و جلو ترویج آنها را بگیریم.

قوانین جدید فیس بوک سعی دارد تا جلوی انتشار ویدئوهایی که به وسیله هوش مصنوعی ساخته شده و اخبار جعلی و غیر واقعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد را بگیرد.

بیکرت در پایان اظهارات خود به این موضوع اشاره کرد که اگر آنها در شبکه اجتماعی فیس بوک، جلوی انتشار ویدئوهای جعلی را بگیرند، مطمئنا این قبیل موارد در نرم‌افزارهای دیگری سر در خواهند آورد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)