خانهاخبار
CES 2020: سامسونگ از تلویزیون‌های دیواری Micro LED رونمایی کرد

CES 2020: سامسونگ از تلویزیون‌های دیواری Micro LED رونمایی کرد

سامسونگ امروز در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی از چند مدل جدید از تلویزیون‌های دیواری Micro LED رونمایی کرد که در ابعاد و اندازه‌های بزرگ وارد بازار می‌شوند.
۱۳۹۸/۱۰/۱۶

سامسونگ قبل از نمایشگاه CES 2020 از خط تولید تلویزیون‌های جدیدی با فناوری Micro LED TV رونمایی کرده بود که تحت عنوان The Wall معرفی شد. این محصولات حالا در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی در اندازه‌های مختلف به نمایش درآمده است.

تلویزیون The Wall برای مصارف خانگی طراحی شده و در اندازه‌های ۷۵، ۸۸، ۹۳، ۱۱۰، ۱۵۰ و ۲۹۲ اینچ در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. مدل‌های ۸۸ و ۱۵۰ اینچی این محصول طراحی بسیار باریکی دارند و تقریبا بدون حاشیه هستند.

سامسونگ که تلویزیون‌های Micro LED را اولین بار در CES 2018 معرفی کرده بود می‌گوید از آن‌جایی که این دستگاه‌ها طراحی ماژولار دارد، می‌توان به آن‌ها شکل‌های مختلفی داد. این غول کره‌ای قبلا مدل‌های ۷۵، ۱۴۶، ۲۱۹ و ۲۹۲ اینچی این محصول را معرفی کرده بود و حالا امسال نسخه‌های بیشتری از آن ارائه داده است.

image

البته پنل‌های کوچک‌تری که از این فناوری استفاده می‌کنند هنوز به صورت پروتوتایپ باقی مانده‌اند و سامسونگ فقط مدل‌های بزرگ‌تر و لوکس‌تر را می‌فروشد. تلویزیون‌های Micro LED از ماژول‌های LED میکرومتری به عنوان پیکسل‌های منفرد استفاده می‌کنند. این سازوکار شبیه OLED نور را به شکلی منعکس می‌کند که در مقایسه با تلویزیون‌های عادی LCD باعث افزایش نسبت کنتراست می‌شود. با این حال، تولید این نمایشگرها هزینه بالایی دارد و سامسونگ هنوز قیمت مدل‌های جدید خود را اعلام نکرده است.

این شرکت در نمایشگاه امسال از تلویزیون‌های QLED 8K هم رونمایی کرد. سامسونگ می‌گوید این نمایشگرها «طراحی بی‌نهایت» دارند؛ بدان معنا که بی‌حاشیه هستند. علاوه بر این، قابلیت ردیابی اشیا نیز برای پخش صدا روی این دستگاه‌ها قرار داده شده است. تلویزیون‌های بی‌حاشیه سامسونگ پردازنده هوش مصنوعی خاصی دارند که می‌تواند کیفیت محتواهای غیر 8K را به 8K نزدیک کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)