خانهاخبار
CES 2020: فیسبوک، اینستاگرام و توئیتر چه برنامه‌ای برای این نمایشگاه دارند؟

CES 2020: فیسبوک، اینستاگرام و توئیتر چه برنامه‌ای برای این نمایشگاه دارند؟

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، فیسبوک، اینستاگرام و توئیتر امسال حضور فعالی در نمایشگاه CES 2020 خواهند داشت و درباره موضوعات متنوعی صحبت خواهند کرد.
۱۳۹۸/۱۰/۱۵

رویداد سالانه CES که از روز دوشنبه در لاس وگاس آمریکا آغاز می‌شود، نمایشگاهی صرفا پیرامون لپ‌تاپ‌ها، تلویزیون‌ها و گجت‌های جدید نیست. امسال با توجه به شرایط دنیای اینترنت، بیش از هر زمان دیگری نوبت به فیسبوک و توئیتر رسیده تا صحنه را در دست بگیرند.

شرکت‌های مالک شبکه‌های اجتماعی معمولا حضور بزرگی در نمایشگاه لوازم مصرفی الکترونیک یا همان CES ندارند، چون آن‌ها مثل سامسونگ یا اینتل دارای محصولات مصرفی مطرحی نیستند. با این حال، در طول سالیان اخیر و با گسترش فعالیت این شرکت‌ها خیلی چیزها تغییر کرده است. فیسبوک حالا مالک هدست واقعیت مجازی Oculus است و به توسعه خط تولید دستگاه‌های Portal ادامه می‌دهد. توئیتر هم به منظور پوشش رسانه‌ای وسیع‌تر با لیگ‌های ورزشی و شرکت‌های سرگرمی وارد همکاری شده تا محتواهای خود را بیشتر کند.

ولی این رشد و توسعه بسیاری را از این موضوع نگران کرده که مبادا شبکه‌های اجتماعی به دموکراسی صدمه بزنند و با انتشار اطلاعات غلط و نقض حریم خصوصی برای جامعه زیان‌بار باشند. پارسال در خبری شوکه‌کننده اعلام شد که موسسه کمبریج آنالیتیکا بدون رضایت کاربران فیسبوک از اطلاعات مربوط به ۸۷ میلیون کاربر این پلتفرم استفاده کرده است. توئیتر هم مدت‌هاست که به خاطر عدم مقابله کافی با خشونت آنلاین، خصوصا علیه زنان، در معرض انتقاد قرار دارد. حالا امسال مدیران این دو شرکت می‌خواهند از رویداد CES به منظور تاکید بر راهکارهایی استفاده کنند که برای مشکلات فعلی در نظر دارند.

image

علاوه بر این، CES محل مناسبی برای دیدار و گفتگو با شرکت‌های مختلف و ایجاد ارتباط برای همکاری‌های احتمالی است. بسیاری از شرکت‌ها از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ محصولات و گجت‌های خود استفاده می‌کنند، و این اتفاق رابطه میان این کمپانی‌ها را نزدیک‌تر می‌کند. در ادامه با هم خواهیم دید که امسال در CES 2020 باید چه انتظاری از شبکه‌های اجتماعی داشته باشیم.

فیسبوک در گارد دفاعی

با توجه به رسوایی کمبریج آنالیتیکا و چندین و چند اتفاق ناگوار دیگر، فیسبوک باید با حضور در این مراسم توضیحات زیادی برای اقناع ذهن مخاطبان ارائه کند. این شرکت در CES امسال با یکی از بزرگ‌ترین منتقدان خود یعنی تیم کوک، مدیرعامل اپل، مواجه می‌شود که آن‌ها را به استفاده از کاربران برای درآمدزایی از طریق تبلیغات متهم کرده بود. اپل پس از ۲۸ سال امسال برای اولین بار در نمایشگاه لوازم مصرفی الکترونیک حاضر خواهد شد.

مدیر ارشد حریم خصوصی فیسبوک، ارین ایگان، در روز نخست این نمایشگاه به همراه مدیر ارشد حریم خصوصی اپل، جین هوروات، در میزگردی با عنوان «مصرف‌کنندگان چه می‌خواهند؟» به صحبت درباره حریم خصوصی می‌پردازند. در این میزگرد ربکا اسلاتر، عضو کمیسیون فدرال تجارت، و سوزان شوک، مدیر حریم خصوصی شرکت Procter & Gamble، نیز حضور خواهند داشت.

فیسبوک و اینستاگرام در همان روز نخست از طریق یک نشست خبری به بحث پیرامون انتظاراتی می‌پردازند که این شرکت‌ها امسال برای توسعه فعالیت‌های خود دارند. در سوی دیگر، خالیا بارنز، مدیر عمومی خط مشی و حریم خصوصی فیسبوک، کرولین اِورسن، معاون جهانی بازاریابی، آنتونیو لوسیو، مدیر ارشد بازاریابی، و مکسین ویلیامز، مدیر ارشد گوناگونی این شرکت، هم قرار است در پنل‌های دیگری به بحث و گفتگو بپردازند.

image

فیسبوک گفته می‌خواهد در CES 2020 نمونه دموی هدست واقعیت مجازی Oculus و دستگاه چت ویدیویی Portal را به نمایش بگذارد. هیجان موجود پیرامون بازار واقعیت مجازی در طول سال‌های اخیر کم‌فروغ شده و حالا شرکت‌ها در تلاش‌اند تا مردم را به خرید این هدست‌های گران‌قیمت ترغیب کنند. با این حال، Oculus سعی دارد تا با کاهش قیمت هدست‌های VR و فراهم‌سازی شرایطی برای استفاده از این دستگاه‌ها بدون نیاز به کامپیوترهای قدرتمند، این محصولات را دوباره برای کاربران جذاب کند.

این شرکت در هتل Wynn با مشتریان و شرکای خود دیدار خواهد کرد و کیوسکی تدارک دیده تا به جنبه‌های حریم خصوصی پلتفرم خود تاکید کند. این کیوسک شبیه پاپ‌آپ‌هایی است که پیش‌تر روی این شبکه اجتماعی ظاهر می‌شد و به بازدیدکنندگان نشان می‌داد که فیسبوک چه ابزارها و تنظیماتی برای محافظت از حریم خصوصی شما دارد.

فیسبوک همچنین مشغول همکاری با شرکت‌هایی مثل لیفت و اسپاتیفای است تا در سال ۲۰۲۰ از رمزارز لیبرا رونمایی کند. این شرکت خود یکی از اعضای انجمنی متشکل از ۲۱ شرکت و عضو است که بر نحوه اجرای پروژه لیبرا نظارت دارند. البته چندی قبلی شماری از اعضای کلیدی این انجمن از جمله ویزا، مسترکارت و پی‌پال به دلیل سخت‌گیری‌های قانونی و نگرانی‌هایی که پیرامون این پروژه مطرح می‌شد، از آن کناره‌گیری کردند. دانته دیسپارته، معاون و رئیس هیئت سیاست‌گذاری و ارتباطات انجمن لیبرا، قرار است در روز نخست CES 2020 صحبتی با موضوع «اثر لیبرا» داشته باشد.

توئیتر و همکاری‌های آن

توئیتر هیچ گجتی ندارد که به عنوان کالای مصرفی آن را به دست کاربر برساند، اما این شرکت در سال جاری به دنبال تغییرات زیادی در شبکه اجتماعی خود است و می‌خواهد بسیاری از رویدادهای زنده را به این پلتفرم بیاورد.

image

توئیتر چندی پیش تبلیغات سیاسی را ممنوع کرد و حالا به دنبال روش‌های جدیدی برای مبارزه با نفرت و آزار آنلاین است. این شبکه اجتماعی اخیرا قابلیتی برای مخفی‌سازی پاسخ‌ها و دنبال کردن موضوعات در اختیار کاربران قرار داده است.

مدیران این شرکت از جمله مدیر محصول آن یعنی کیوان بیک‌پور روز سه‌شنبه درباره همکاری‌های محتوایی، شراکت با بازاریاب‌ها و تغییراتی که قرار است در این رسانه اجتماعی اعمال شود صحبت خواهند کرد. این شرکت در CES پارسال اعلام کرد که بخشی از بازی‌های NBA سال ۲۰۲۰ را پخش زنده می‌کند. حالا باید اطلاعات بیشتری در این باره اعلام شود. لورا فورلیچ، مدیر محتواهای آمریکایی توئیتر نیز روز چهارشنبه در رویدادی پیرامون موضوع «آینده استریم ورزش‌ها» حرف خواهد زد.

توئیتر مثل سال‌های گذشته در سالن بین‌الملل دیدارهایی با برندها و مشتریان خود خواهد داشت. یکی از سخنگویان این شرکت گفته که آن‌ها در CES امسال اتفاقاتی را جشن خواهد گرفت که مسیر پیش رویشان را رقم خواهد زد.

پوشش شبکه‌های اجتماعی

نمایشگاه سالانه CES رویدادی بزرگ برای شبکه‌های اجتماعی است که اخبار و اتفاقات آن به صورت ۲۴ ساعته در این پلتفرم‌ها پوشش داده می‌شود. پارسال در طول CES 2019، هر ساعت ۵ هزار توئیت و بیش از ۱.۲ میلیون نمایش استوری در اینستاگرام برآورد شده بود. موسسه Consumer Technology Association که به بررسی وقایع CES می‌پردازد، امیدوار است که امسال هم پوشش گسترده‌ای از اتفاقات نمایشگاه لوازم الکترونیک در شبکه‌های اجتماعی رقم بخورد.

image

به گزارش CTA، یکی از برندهایی که پارسال در خلال رویداد CES 2019 بیشترین ری‌توئیت را کسب کرد لنوو بود. این شرکت از طریق هشتگی اختصاصی و با کمک ویدیوهای کوتاه و زنده توانست توجه مخاطبان را به گزارش‌های خود جلب کند.

مدیر جهانی شبکه‌های اجتماعی لنوو، کرستن همسترا، در بیانیه‌ای اعلام کرده که آن‌ها می‌خواهند با همکاری توئیتر در طول CES 2020 محصولات خود را به کاربران معرفی کرده و به صورت آنی با کاربران در ارتباط باشند. لنوو همچنین می‌خواهد در شبکه‌های اجتماعی جدیدتر مثل تیک‌تاک نیز حضور فعالی داشته باشد.

ویدیوهای زنده هم کمک زیادی به کسب و کارهای فناوری کرده است. شرکت تویوتا در سال ۲۰۱۸ پخش زنده غرفه خود را در CES به نمایش گذاشت و توانست ۷ میلیون مخاطب جذب کند. افزون بر این، در سال ۲۰۱۸ قطع برق نمایشگاه باعث شد بحث و گفتگوهای زیادی پیرامون CES 2018 در شبکه‌های اجتماعی شکل بگیرد.

image

اکنون با توجه به بازگشت شماری از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری به CES امسال، به نظر می‌رسد که شاهد رویداد جذابی خواهیم بود و بیش از هر چیز منتظریم تا ببینیم فیسبوک و توئیتر چه برنامه‌ای برای ما در این مراسم سالانه تدارک دیده‌اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)