خانهاخبار
CES 2020: لنوو ThinkPad X1 Carbon مدل 2020 معرفی شد

CES 2020: لنوو ThinkPad X1 Carbon مدل 2020 معرفی شد

شرکت لنوو پیش از شروع برگزاری نمایشگاه CES 2020 از مدل جدید لپ تاپ ThinkPad X1 کربن رونمایی کرد.
۱۳۹۸/۱۰/۱۴

لنوو تینک پد ایکس 1 کربن و ایکس 1 یوگا در کشورهای غربی به خوبی شناخته شده‌اند. این غول چینی سعی دارد سالانه با بروزرسانی این محصولات در نمایشگاه CES، آن‌ها را همچنان قدرتمند نگه دارد. به تازگی نسل هشتم لنوو ThinkPad X1 Crbon و نسل پنجم ThinkPad X1 Yoga معرفی شده‌اند. این محصولات به کیبورد جدیدی مجهز شده‌اند، از ویژگی‌های امنیتی جدیدی بهره می‌برند و همچنین از وای فای 6 پشتیبانی می‌کنند. در ادامه به معرفی این محصولات می‌پردازیم.

نسل جدید لنوو تینک پد X1 کربن و لنوو ایکس 1 یوگا از نظر طراحی شباهت زیادی با نسل گذشته خود دارند. لنوو از شاسی نسل قبلی آن‌ها برای لپ تاپ‌های جدید خود استفاده کرده است؛ بنابراین وزن و ضخامت آن‌ها تغییری نداشته است. لنوو تینک پد ایکس 1 کربن مدل 2020 دارای وزنی برابر با 1.09 کیلوگرم بوده و ضخامت آن به 14.9 میلی‌متر می‌رسد. وزن تینک پد X1 یوگا برابر با 1.3 کیلوگرم است و ضخامت آن به 15.25 میلی‌متر می‌رسد. این محصولات برای تامین قدرت خود از پردازنده‌های نسل دهم اینتل (Comet Lake) استفاده می‌کنند که در بالاترین نسخه دارای 6 هسته پردازشی است. کاربران می‌توانند محصولات جدید لنوو را حداکثر با 16 گیگابایت رم از نوع LPDDR3 و 2 ترابایت حافظه SSD سفارش دهند.

image

لنوو سه تغییر بزرگ مدل جدید در لپ تاپ‌های ThinkPad X1 Carbon و ThinkPad X1 Yoga در مقایسه با نسل قبلی اعمال کرده است. اولین تغییر مربوط به کیبورد جدید می‌شود که اگرچه هنوز از مکانیزم قیچی استفاده می‌کند، اما برای آن دکمه‌های جدیدی درنظر گرفته شده که امکان دسترسی سریع به برخی ویژگی‌ها را فراهم می‌کند. این دکمه‌های مخصوص برای کاربرانی که از سرویس‌هایی مانند اسکایپ استفاده می‌کنند، بسیار کاربردی خواهند بود. دومین بهبود این محصولات مربوط به امکان پشتیبانی از وای فای 6 می‌شود. جدیدترین استاندارد وای فای در مقایسه با گذشته عملکرد بهتری دارد.

سومین تغییر در این محصولات مربوط به امکان سفارش نمایشگر جدید برای آن‌ها می‌شود. کاربران می‌توانند نسل هشتم لنوو ThinkPad X1 Carbon و نسل پنجم ThinkPad X1 Yoga را با نمایشگر جدید با رزولوشن فول اچ دی و حداکثر روشنایی 500 نیت سفارش دهند. این نمایشگر در نسخه‌ای با قابلیت امنیتی PrivacyGuard نیز قابل سفارش است. این فناوری زاویه دید نمایشگر را کاهش می‌دهد تا افراد مزاحم نتوانند محتوای درون آن را مشاهده کنند. برخی مدل‌های این لپ تاپ‌ها به قابلیت ThinkPad PrivacyAlert مجهز می‌شوند. این سیستم در زمانی که فردی به نمایشگر دستگاه خیره می‌شود، به صاحب آن هشدار داده و قابلیت PrivacyGuard را روشن می‌کند. کاربران می‌توانند این محصولات را مجهز به نمایشگر با رزولوشن Ultra HD نیز سفارش دهند.

image

لنوو برای لپ تاپ‌های جدید خود یک باتری 51 وات ساعتی در نظر گرفته است. بر اساس ادعای این شرکت، لپ تاپ تینک پد ایکس 1 یوگا شارژدهی در محدوده 10 تا 15 ساعت دارد و شارژدهی مدل کربن در محدوده 10 تا 18 ساعت قرار می‌گیرد. تفاوت در میزان شارژدهی به مشخصات فنی و همچنین نحوه استفاده از آن‌ها مربوط می‌شود. لنوو ThinkPad X1 Carbon به عنوان بخشی از پروژه Project Athena اینتل محسوب می‌شود و در زمینه عملکرد و شارژدهی باتری استانداردهای اینتل را دریافت کرده است. قیمت پایه لنوو تینک پد ایکس 1 کربن مدل 2020 برابر با 1499 دلار بوده و نسخه یوگا آن با قیمت پایه 1599 دلار به فروش می‌رسد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)