خانهاخبار
گلکسی S10 لایت و گلکسی نوت 10 لایت از راه رسیدند

گلکسی S10 لایت و گلکسی نوت 10 لایت از راه رسیدند

سامسونگ از گوشی‌های جدید خود رونمایی کرد. گلکسی S10 لایت و گلکسی نوت 10 لایت از دوربین اصلی سه گانه بهره می‌برند.
۱۳۹۸/۱۰/۱۴

در حالی که تنها چند روز از شروع سال جدید میلادی گذشته، شرکت سامسونگ از محصولات جدید خود رونمایی کرده است. این شرکت کره‌ای امروز گوشی‌های گلکسی نوت 10 لایت و گلکسی اس 10 لایت را معرفی کرد. این گوشی‌های هوشمند به ویژگی‌های مناسبی مجهز شده‌اند. در ادامه به معرفی این محصولات جدید می‌پر‌دازیم.

سامسونگ گلکسی S10 لایت

image

در حالی که گلکسی اس 10 لایت دارای نامگذاری مشابه با پرچمداران سال 2019 سامسونگ است، شباهت زیادی میان آن‌ها به چشم نمی‌خورد. این گوشی هوشمند جدید به نمایشگر 6.7 اینچی سوپر امولد مجهز شده که در مرکز بخش بالایی آن یک حفره به چشم می‌خورد. در گذشته شاهد استفاده از این پنل در گوشی گلکسی A71 سامسونگ بودیم. در اطراف نمایشگر این دستگاه حاشیه‌ها به صورت یکدست طراحی شده‌اند و ضخامت کمی دارند. حفره درون صفحه نمایش یک سنسور 32 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 را میزبانی می‌کند.

سامسونگ برای ساخت پنل پشتی این اسمارت فون از پلاستیک براق استفاده کرده است. در این بخش ماژول مستطیلی شکل دوربین خودنمایی می‌کند. این ماژول سه سنسور دوربین به همراه فلاش LED را همراهی می‌کند. بر اساس اعلام سامسونگ، این دوربین قادر به ثبت تصاویر و ضبط ویدیوهای باکیفیت است. سنسور اصلی این دوربین 48 مگاپیکسلی بوده که از لرزشگیر اپتیکال بهبودیافته با نام Super Steady OIS بهره می‌برد. این ویژگی در حالت Super Steady Mode، تصاویر و ویدیوها را با ثبات بالایی ثبت و ضبط می‌کند.

این سنسور 48 مگاپیکسلی توسط سنسورهای 5 مگاپیکسلی ماکرو برای ثبت تصاویر از فواصل نزدیک و 12 مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه دید 123 درجه همراهی می‌شود. قدرت گوشی گلکسی S10 لایت توسط چیپست اسنپدراگون 855 تامین می‌شود. این دستگاه در دو نسخه مجهز به 6 و 8 گیگابایت رم به فروش می‌رسد که البته هردو از 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برند. از سایر مشخصات این گوشی هوشمند می‌توان به سیستم عامل پیش فرض اندروید 10 به همراه رابط کاربری One UI 2.0، پشتیبانی از شبکه ارتباطی 4G LTE و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.

سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت

image

این گوشی هوشمند از نظر طراحی به گوشی گلکسی اس 10 لایت شباهت دارد، با این تفاوت که دارای ماژول دوربین کوچکتری روی پنل پشتی خود است. با وجود این شباهت در طراحی، در بخش مشخصات سخت افزاری و ویژ‌گی‌ها، تفاوت زیادی میان آن‌ها به چشم می‌خورد. این گوشی هوشمند مانند سایر محصولات سری گلکسی نوت 10 از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند. با توجه به پشتیبانی این قلم از بلوتوث، کاربران می‌توانند توسط آن برخی ویژ‌گی‌های نوت 10 لایت را کنترل کنند که برای مثال می‌توان به امکان ثبت تصاویر با دوربین اشاره کرد.

قدرت گلکسی نوت 10 لایت توسط چیپست اگزینوس 9810 تامین می‌شود، پردازنده‌ای که در گوشی‌های گلکسی نوت 9 و گلکسی S9 مورد استفاده قرار گرفته است. این دستگاه در نسخه استاندارد خود از 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد، البته می‌توان آن را در نسخه‌ای مجهز به 8 گیگابایت رم نیز سفارش داد. این گوشی هوشمند از سیستم عامل پیش فرض اندروید 10 به همراه رابط کاربری One UI 2.0 بهره می‌برد و انرژی آن توسط یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود.این دستگاه نیز دارای دوربین اصلی سه گانه است.

سنسور اصلی دوربین این گوشی هوشمند 12 مگاپیکسلی است. این سنسور توسط یک سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 2 برابری و سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید همراهی می‌شود. سنسور اصلی دوربین گلکسی نوت 10 لایت از لرزشگیر اپتیکال و سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel بهره می‌برد. کاربران می‌توانند این گوشی هوشمند را در رنگ‌های Aura Glow ،Aura Black و Aura Red سفارش دهند.

گلکسی اس 10 لایت سامسونگ در رنگ‌های Prism Black ،Prism White و Prism Blue به فروش می‌رسد. سامسونگ در حال حاضر تاریخ عرضه و همچنین قیمت این گوشی‌های هوشمند را اعلام نکرده است. بر اساس اعلام این شرکت کره‌ای، این محصولات به گونه‌ای قیمت گذاری می‌شوند که افراد بیشتری قادر به خرید آن‌ها باشند. انتظار می‌رود در نمایشگاه CES 2020 اطلاعات بیشتری از آن‌ها منتشر شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)