خانهاخبار
آغاز تولید چیپست اپل A14 Bionic از سه ماهه دوم 2020

آغاز تولید چیپست اپل A14 Bionic از سه ماهه دوم 2020

شرکت TSMC وظیفه تولید چیپست اپل A14 Bionic را برعهده دارد. به نظر می‌رسد تولید این پردازنده از سه ماهه دوم 2020 آغاز خواهد شد.
۱۳۹۸/۱۰/۱۴

از سال 2016 تا به امروز، شرکت TSMC به صورت انحصاری وظیفه تولید پردازنده‌های موبایل موردنیاز اپل را برعهده داشته است. بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی TSMC در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، این شرکت در سال جاری میلادی نیز وظیفه تولید پردازنده‌های اپل را بر عهده خواهد داشت. این شرکت تایوانی پردازنده اپل A14 Bionic را تولید می‌کند، چیپستی که در گوشی‌های سری آیفون 12 مورد استفاده قرار می‌گیرد. اپل از این گوشی‌های هوشمند در نیمه دوم سال جاری میلادی رونمایی خواهد کرد.

همانطور که انتظار می‌رفت، TSMC موفق به تکمیل فرایند مربوط به ساخت تراشه‌های 5 نانومتری شده است. با توجه به این موضوع، این شرکت در زمان مناسب شروع به تولید پردازنده‌های آینده اپل خواهد کرد. اگر تمام برنامه‌ها بر اساس زمانبندی انجام شوند، تولید این چیپست‌ها از سه ماهه دوم 2020 آغاز می‌شود. سال گذشته میلادی پردازنده اپل A13 Bionic با استفاده از لیتوگرافی 7 نانومتری FinFET به تولید رسید. این پردازنده عملکرد بی‌نظیری دارد؛ بنابراین تولید نسل آینده آن‌ با استفاده از لیتوگرافی 5 نانومتری عملکرد آن را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

image

استفاده از معماری 5 نانومتری EUV باعث افزایش ترانزیستورها شده و سرعت یک پردازنده را افزایش می‌دهد. زمانی که فاصله میان قطعات مختلف کاهش پیدا می‌کند، گرمای کمتری تلف می‌شود. چیپست اپل A14 Bionic در مقایسه با نسل گذشته خود سریع‌تر خواهد بود و همچنین انرژی کمتری مصرف خواهد کرد. انتظار می‌رود این پردازنده دارای مودم 5G باشد. شرکت TSMC تلاش بسیاری کرد تا فرایند تولید پردازنده‌های 5 نانومتری در زمان مناسب تکمیل شود تا بتواند برای چهارمین سال متوالی قادر به تولید پردازنده‌های موردنیاز اپل باشد. ظاهرا شرکت TSMC به صورت انحصاری پردازنده A14 بایونیک را به تولید می‌رساند و دو سوم ظرفیت تولید پردازنده‌های 5 نانومتری این شرکت مربوط به پردازنده‌های اپل خواهد بود.

انتظار می‌رود در سال 2022 شرکت TSMC موفق به تولید تراشه‌های 3 نانومتری شود. در حالی که دستیابی به این فناوری شگفت انگیز است، کاربران محصولات اپل باید تا چندین ماه آینده از پردازنده A13 Bionic در گوشی‌های سری آیفون 11 و همچنین نسل آینده آیفون SE استفاده کنند. چیپست اپل A14 Bionic در گوشی‌های سری آیفون 12 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)