خانهاخبار
پتنت جدید اپل دستگاهی با نمایشگر تمام صفحه را نشان می‌دهد

پتنت جدید اپل دستگاهی با نمایشگر تمام صفحه را نشان می‌دهد

اخیرا پتنتی از سوی اپل ثبت شده که در آن دستگاهی شبیه آیفون با نمایشگر بدون ناچ و تمام صفحه را می‌بینیم. برای این دستگاه فرضیات مختلفی مطرح می‌شود که در ادامه آن‌ها را بررسی کرده‌ایم.
۱۳۹۸/۱۰/۱۱

به گزارش وب‌سایت LetsGoDigital اپل به‌تازگی پتنتی ثبت کرده که در آن اسکرین‌شات‌های جذابی از سیستم احتمالی مدنظر این شرکت وجود دارد. این پتنت دستگاهی شبیه آیفون را نشان می‌دهد، اما فاقد چند ویژگی ضروری آیفون ۱۱ پرو است که باعث می‌شود درباره آن تردید داشته باشیم.

در طرح‌های موجود در این پتنت دستگاهی با نمایشگر مستطیلی دیده می‌شود که صفحه نمایش آن لبه‌های تیز دارد. در این دستگاه نه خبری از فیس آیدی است و نه دوربین جلویی وجود دارد، اما می‌توانیم دکمه پاور، دکمه‌های تنظیم صدا و سوئیچ فیزیکی قطع و وصل صدا را ببینیم. علاوه بر این در پایین دکمه پاور، حتی شکاف سیم کارت هم قابل مشاهده است.

image

در گزارش LetsGoDigital آمده، این دستگاه طراحی مدنظر اپل برای آیفون ۲۰۲۰ است اما بعید به نظر می‌رسد که اپل به‌فاصله یک سال دست به چنین تغییرات بزرگی بزند. این گزارش می‌گوید اپل در دستگاه بعدی خود از دوربین و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده خواهد کرد، بنابراین فیس آیدی به‌کلی کنار گذاشته می‌شود.

اگر به متن پتنت مذکور دقت کنیم، به نظر می‌رسد که هدف اپل در این‌جا صرفا ثبت حق اختراع جزئی بوده و سایر اجزای تصویر به جز قسمت نقطه چین برای ارجاع به این قسمت به نمایش درآمده است. با این حساب، دستگاه موجود در تصاویر فعلی محصول نهایی اپل را نشان نمی‌دهد. در این حالت، چند فرضیه را می‌توان برای دستگاه مدنظر کوپرتینویی‌ها در نظر گرفت که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

image

فرضیه اول این است که اپل نسخه جدیدی از آیپاد تاچ را با شمایلی شبیه آیفون‌های فعلی خود روانه بازار کند. نسل بعدی آیپاد تاچ همچنان دکمه هوم دارد و مثل آیفون ۵ و آیفون SE از نمایشگری ۴ اینچی استفاده می‌کند. با این حال، از آن‌جایی که اپل همین امسال از نسخه جدید آیپاد تاچ رونمایی کرده بود، بعید است که آن‌ها مجددا به فکر عرضه مدل جدیدی از این دستگاه باشند.

فرضیه دوم احتمال عرضه مدلی ارزان‌قیمت‌تر از آیفون است. اپل در حال حاضر بخش بزرگی از بازار را به برندهای چینی واگذار کرده، چون محصولات ارزان‌قیمتی برای رقابت با این شرکت‌ها ندارد. این شرکت صرفا گاهی اوقات آیفون‌های خود را با تخفیف راهی بازارهای در حال توسعه می‌کند.

فرضیه بعدی با توجه به شایعات موجود پیرامون عرضه وارث آیفون SE مطرح می‌شود. با این حال، نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که این پتنت ارتباطی به آیفون SE 2 دارد یا نه. از آن‌جایی که پتنت فوق طرح آیفونی از نسل فعلی را نشان به تصویر کشیده، نمی‌توانیم این احتمال را نادیده بگیریم.

طبق گزارش‌ها، گفته می‌شود که آیفون‌های ۲۰۲۰ چهار مدل خواهند داشت: دو مدل ۶.۱ اینچی، یک مدل ۵.۴ اینچی و یک مدل ۶.۷ اینچی که همگی آن‌ها از 5G پشتیبانی می‌کنند و به فناوری لرزشگیر سنسور شیفت مجهز می‌شوند. اکنون باید منتظر بمانیم تا ببینیم در ادامه چه اخباری پیرامون محصولات اپل منتشر خواهد شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)