نسل سوم میتسوبیشی اوتلندر نزدیک به 8 سال پیش وارد بازار شد و در سالهای گذشته دوبار بروزرسانی شد. با وجود این موارد، این خودروی ژاپنی برای رقابت با دیگر محصولات مطرح در بازار باید یک بروزرسانی کلی را تجربه کند. اگر منتظر نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر هستید باید بگوییم که این کراساوور در نیمه دوم سال 2020 از راه میرسد. این خودرو با پلتفرم جدیدی توسعه پیدا کرده که وظیفه طراحی آن بر عهده اتحادیه رنو نیسان و میتسوبیشی بوده است. این اخبار توسط مدیر بخش اروپایی میتسوبیشی، Bernard Loire در مصاحبه با Automotive News Europe اعلام شده است.
علاوه بر نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر، این شرکت ژاپنی قصد دارد از یک کراساوور کوچک نیز رونمایی کند. مدیر میتسوبیشی در کشورهای اروپایی اطلاعات بیشتری از این کراساوور منتشر نکرده است؛ با این حال به این موضوع اشاره کرده که این کراساوور و همچنین نسل جدید اوتلندر در نسخه پلاگین هیبریدی نیز وارد بازار خواهند شد. در حال حاضر این برند خودروسازی ژاپنی یک کراساوور کامپکت، اکلیپس کراس را در بازار به فروش میرساند. با توجه به این موضوع، کراساوور کوچک آن باید متفاوت باشد تا بتواند در بازار طرفدار پیدا کند.
اکلیپس یک خودروی اسپرت معروف بود که میتسوبیشی تصمیم گرفت آن را به صورت یک کراساوور دوباره وارد بازار کند. اواخر سال 2020 موتور دیزلی از این خودرو حذف میشود. این شرکت ژاپنی موتور دیزلی 2.2 لیتری خود را از محصولاتش حذف میکند، چرا که تقاضا برای خودروهای دیزلی با کاهش روبهرو شده است. خودروی اکلیپس کراس در بازارهای محدودی به فروش میرسد و در این بازارها نیز افراد کمی حاضر به خرید آن با موتور دیزلی هستند. نسخههای مجهز به موتور دیزلی سهم 5 درصدی از فروش این خودرو دارند. این موتور از خودروی ASX نیز حذف میشود. در حقیقت تنها پیکاپ تراک L200 با موتور دیزلی در بازار باقی میماند.
میتسوبیشی به حضور میراژ در بازار اشاره کرده است. با وجود قوانین سختگیرانه برای میزان تولید آلایندگی توسط خودروها، نسخه جدید میراژ در آینده نزدیک از راه میرسد. این خودرو در کشور تایوان معرفی خواهد شد. خودروی تمام الکتریکی i-MiEV در چند کشور اروپایی مانند سوییس و نروژ به فروش میرسد. در نهایت باید گفت این شرکت ژاپنی در حال توسعه یک خودروی تمام الکتریکی است که البته هنوز تاریخ عرضه آن به صورت دقیق مشخص نشده است.