خانهاخبار
پروژه‌های C-Lab سامسونگ به CES 2020 می‌آیند؛ کیبورد مجازی با دوربین سلفی

پروژه‌های C-Lab سامسونگ به CES 2020 می‌آیند؛ کیبورد مجازی با دوربین سلفی

سامسونگ با انتشار خبری در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد که شماری از پروژه‌های آزمایشگاه C خود را به CES 2020 می‌آورد. یکی از این پروژه‌ها کیبوردی مجازی است که با دوربین سلفی موبایل کار می‌کند.
۱۳۹۸/۱۰/۱۰

سامسونگ رسما اعلام کرده که در نمایشگاه CES 2020 می‌خواهد پروژه‌های متنوعی از ابداعات آزمایشگاه C خود را معرفی کرد. در میان این پروژه‌ها، احتمالا SelfieType جذاب‌ترین آن‌ها خواهد بود. این پروژه با استفاده از یک الگوریتم هوش مصنوعی و دوربین جلوی موبایل امکان استفاده از کیبورد مجازی را فراهم می‌کند. به‌عبارت دیگر، کاربر جلوی موبایل روی هوا تایپ می‌کند و کلمات داخل دستگاه نوشته می‌شود.

این شرکت کره‌ای در وب‌سایت خود نوشته است: «سلفی‌تایپ نیازی به هیچ سخت‌افزار اضافه‌ای ندارد و با دستگاه‌های قابل حمل مختلف از جمله تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپتاپ‌ها سازگار است.»

image

این پروژه ما را به یاد ایده‌های مفهومی جذابی می‌اندازد که سال‌ها پیش ترند شده بود و پیشنهاد می‌کرد که تلفن‌های هوشمند کیبورد خود را به صورت هولوگرام روی سطوح خارجی منعکس کنند. پیش‌تر شرکت‌هایی مثل لنوو با پروژه Smart Cast اقدام به فعالیت در این زمینه کرده بودند.

با این حال، در پروژه سلفی‌تایپ سامسونگ خبری از انعکاس نور نیست، در نتیجه اگر الگوریتم آن‌ها دقیق نباشد، تایپ کردن بسیار دشوار خواهد بود. خوشبختانه در این سیستم نوعی نشانگر یا شاخص بر-صفحه‌ای در نظر گرفته شده که ملعوم می‌کند شما در حال تایپ کردن چه چیزی هستید.

منتظر چه پروژه‌های دیگری از سامسونگ باشیم؟

image

این غول بزرگ کره‌ای پروژه‌های زیادی را به نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیکی می‌برد که یکی از آن‌ها هایلایتر هوشمندی به نام Hyler است. با این دستگاه هر متنی که هایلایت کنید ذخیره شده و به قالب دیجیتالی در می‌آید.

image

پروژه بعدی آزمایشگاه C سامسونگ دستگاهی به نام Becon است که با اسکن و آنالیز وضعیت پوست و موی سر به شناسایی سلامتی آن‌ها می‌پردازد. این دستگاه با گردآوری اطلاعاتی مثل میزان سلول‌های مرده، رطوبت و دما سر شما آن‌ها را مورد تحلیل قرار داده و اطلاعات جذابی را در اختیار شما می‌گذارد.

image

SunnySide پروژه دیگری است که شبیه پنجره‌های عادی عمل می‌کند اما به جای نور واقعی خورشید نور مصنوعی به شما می‌رساند. این دستگاه طیف‌های نوری مختلف خورشید را در طول روز منعکس کرده و به کاربر کمک می‌کند تا ویتامین دی مورد نیاز خود را تامین کند.

image

یکی از دیگر پروژه‌های C-Lab با نام Vtouch به کاربر اجازه می‌دهد تا با ردیابی چشم و انگشت‌ها بدون نیاز به لمس فیزیکی دستگاه‌ها از طریق فناوری‌های یادگیری عمیق دستگاه‌ها کنترل کند. این سیستم می‌تواند کاربردهای متنوعی در حوزه خانه‌های هوشمند و اتومبیل‌های هوشمند داشته باشد. علاوه بر این، مانع از انتقال جرم و باکتری به سطوح دستگاه‌ها می‌شود.

این شرکت برنامه‌ها و پروژه‌ها زیادی در دست توسعه دارد که بسیاری از آن‌ها را در CES 2020 معرفی خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که در این نمایشگاه از گلکسی اس ۱۰ لایت و گلکسی نوت ۱۰ لایت نیز رونمایی شود. با این حساب، به نظر می‌رسد که سامسونگ با دستی پر به این نمایشگاه خواهد آمد تا تمام سلایق را پوشش دهد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)