خانهاخبار
هوش مصنوعی جدید سامسونگ با نام NEON در CES 2020 معرفی می‌شود

هوش مصنوعی جدید سامسونگ با نام NEON در CES 2020 معرفی می‌شود

سامسونگ رسما اعلام کرده است که در نمایشگاه کالاهای الکترونیکی مصرفی سال 2020 می‌خواهد از هوش مصنوعی جدیدی به نام نئون رونمایی کند که با ارتباطی با بیکسبی ندارد.
۱۳۹۸/۱۰/۷

سامسونگ در ماه مارس سال ۲۰۱۷ از دستیار دیجیتالی مبتنی بر هوش مصنوعی خود موسوم به بیکسبی رونمایی کرد. این سرویس برای اولین بار در گلکسی اس ۸ به کار گرفته شد، اما در ادامه برای بسیاری از محصولات و حتی لوازم هوشمند خانگی در دسترس قرار گرفت.

حالا بعد از حدود دو سال، به نظر می‌رسد که این شرکت آماده رونمایی از محصول جدیدی در زمینه هوش مصنوعی است که Neon نام دارد و قرار است در نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیکی یا CES 2020 معرفی شود.

نئون با رهبری پراناو میستری توسط آزمایش فناوری و تحقیقات پیشرفته سامسونگ ملقب به STAR Labs توسعه یافته است. میستری به خاطر حضور در پروژه SixthSense و Galaxy Gear شناخته می‌شود و قبلا به عنوان معاونت جهانی سامسونگ نیز فعالیت کرده بود.

در حال حاضر اطلاعات بسیار محدودی درباره نئون در دسترس است و از آن‌جایی که خیلی‌ها فکر می‌کردند این هوش مصنوعی نسخه پیشرفته‌تر بیکسبی است، سامسونگ در بیانیه‌ای این موضوع را تکذیب کرد. اکانت رسمی توئیتر نئون در پیامی نوشت:

افتخار می‌کنیم که حتی پیش از رونمایی با چنین پوشش خبری گسترده‌ای مواجه شده‌ایم. اما به‌رغم برخی خبرها، نئون به بیکسبی یا چیزهایی که تاکنون دیده‌ایم ربطی ندارد. نئون در CES 2020 معرفی می‌شود، پس منتظر بمانید!

image

با توجه به تیزرهایی که در وب‌سایت رسمی این پروژه و صفحات شبکه‌های اجتماعی آن منتشر شده، ظاهرا نئون انسانی دیجیتالی با اتکا بر هوش مصنوعی است که می‌تواند احساسات و هوش بشر را شبیه‌سازی کند. این شرکت در فیسبوک و توئیتر اعلام کرده که نئون مساوی است با انسان مصنوعی.

در حال حاضر نمی‌توان با اطمینان گفت که نئون چیست، ولی سامسونگ با ارسال تصاویر زیر در توئیتر سوال جالبی را به پنج زمان مختلف مطرح کرده است: «آیا تا به حال با یک ARTIFICIAL [به معنای مصنوعی] برخورد داشته‌اید؟» با توجه به وجود زبان‌های مختلف می‌توانیم حدس بزنیم که نئون می‌تواند از زبان‌های مختلف پشتیبانی کند.

حالا فقط ۱۰ روز دیگر تا CES 2020 باقی مانده است، بنابراین می‌توانیم امیدوار باشیم که در روزهای آتی اطلاعات بیشتری درباره نئون و اهداف آن به اشتراک گذاشته شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)