خانهاخبار
گوگل در اندروید 11، قابلیت چت‌های شناور را آزمایش می کند

گوگل در اندروید 11، قابلیت چت‌های شناور را آزمایش می کند

گوگل قصد دارد تا در آپدیت بعدی اندروید 11، قابلیت چت‌های شناور را در اختیار کاربران این پلتفرم قرار دهد.
۱۳۹۸/۱۰/۷

در دومین نسخه آزمایشی اندروید 10، ویژگی چت‌های شناور به این پلتفرم اضافه و در مدت کوتاهی، مجددا حذف شد. اما حالا برخی شواهد حاکی از آن است که گوگل در حال تست این قابلیت برای اپلیکیشن Messages است و احتمالا در آپدیت بعدی اندروید، باید شاهد اضافه شدن آن باشیم. 

مانند اپلیکیشن مسنجر فیس بوک، حباب حاوی پیام جدید به همراه تصویر مخاطب و پیش نمایشی از پیام وی روی صفحه نمایشگر ظاهر شده و بعد از مدت کوتاهی، پنهان می شود و یک دایره آبی رنگ روی آیکون مربوطه باقی خواهد ماند. با ضربه زدن روی حباب ایجاد شده، می توانید متن کامل پیام را مشاهده کرده و در صورت نیاز، به صورت سریع به آن پاسخ دهید.

image

همان طور که اشاره شدد، اگر اهمیتی به این حباب ایجاد شده ندهید، بعد از مدتی پنهان شده و یک دایره آبی رنگ روی آیکون مربوطه از خود بر جای می‌گذارد. به منظور غیر فعال کردن این حباب، می‌توانید آن را به داخل آیکون X در پایین نمایشگر درگ کرده (مانند حذف اپلیکیشن‌ها) و به این ترتیب، آیکون مربوطه از روی نمایشگر حذف می‌شود.

یکی از اعضای انجمن XDA موفق شده است تا این قابلیت را به صورت دستی فعال کند. متأسفانه این شخص، روش انجام شده را بازگو نکرده است و به این ترتیب در صورتی که از آخرین نسخه سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنید، قادر نخواهید بود تا این ویژگی را فعال کنید.

ظاهرا گوگل قصد دارد تا این قابلیت را به اندروید 11 اضافه کند و از توسعه دهندگان نیز تقاضا کرده تا این ویژگی را روی اپلیکیشن‌های خود آزمایش کنند. به این ترتیب اپلیکیشن‌های سوم شخص نیز قادر خواهند بود تا به محض ارائه شدن نسخه بعد سیستم عامل اندروید (سپتامبر سال آینده) چنین عملکردی را از خود نشان دهند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

دانشمند

۱۳۹۸/۱۰/۸
کلا گوگل کارش اینه چیز های اندروید های عد رو از پوسته های شرکت های اندروید برداره مثلا همن مدت هاست تو سامسونگ هست اگر یه نگاه دقیق بندازیم از هر ۱۰ تا تغیر اندروید ۹ تاش تو پوشته های شرکتی از مدتها قبل استفاده میشن