خانهاخبار
رندرهای آیپد پرو 2020 اپل منتشر شد

رندرهای آیپد پرو 2020 اپل منتشر شد

رندرهای آیپد پرو 2020 به اینترنت راه پیدا کرد. در این رندرها به دوربین اصلی سه گانه اشاره شده است.
۱۳۹۸/۱۰/۷

اپل در سال جاری میلادی از سه آیپد جدید رونمایی کرد که البته هیچ کدام از آن‌ها در سری پرو قرار نمی‌گیرند. آیپد پرو 12.9 اینچی و آیپد پرو 11 اینچی آخرین تبلت‌های سری پرو اپل محسوب می‌شوند که در نوامبر 2018 معرفی شدند. انتظار می‌رود نسل جدید این محصولات در مارس 2020 در معرض دید عموم قرار بگیرند. به تازگی رندرهای آیپد پرو 2020 اپل در فضای مجازی منتشر شده که ما را با طراحی آن‌ آشنا می‌کند. بر اساس رندرهایی که توسط iGeeksBlog و OnLeaks منتشر شده‌اند، ابعاد این تبلت‌ها در سال آینده تغییری نخواهد کرد و همچنان شاهد عرضه آیپد پرو 12.9 و 11 اینچی خواهیم بود.

به نظر می‌رسد علاوه بر ابعاد یکسان نمایشگر، طراحی آن‌ها نیز شباهت زیادی با آیپد پرو 2018 دارد. در بخش جلویی با طراحی مشابهی روبه‌رو هستیم؛ با این حال روی پنل پشتی آن‌ها یک ماژول مربعی شکل به چشم می‌خورد. این ماژول محل قرارگیری 3 سنسور دوربین است. لازم به ذکر است؛ آیپد پرو 12.9 و 11 اینچی 2018 از دوربین اصلی تکی بهره می‌برند. نحوه طراحی دوربین اصلی سه گانه تبلت‌های آینده اپل مشابه با دوربین آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس است.

image

آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس به سنسور اصلی، سنسور تله فوتو با زوم اپتیکال 2 برابر و سنسور اولترا واید مجهز شده‌اند. این احتمال وجود دارد که شاهد حضور چنین سنسورهایی در آیپد پرو 2020 باشیم، البته انتظار می‌رود یکی از این سنسورها با سنسور ToF جایگزین شود تا عملکرد این محصولات در زمینه واقعیت افزوده بهبود پیدا کند. کاربران معمولا از تبلت خود برای ثبت تصاویر و یا ضبط ویدیو استفاده نمی‌کنند، چراکه این محصولات ابعاد بزرگی دارند. با توجه به این موضوع، حضور دوربین اصلی سه گانه روی پنل پشتی نسل آینده آیپد پرو چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. در حال حاضر مشخص نشده این تبلت‌ها از پنل پشتی فلزی و یا شیشه‌ای بهره می‌برند. نسل کنونی این تبلت‌ها دارای پنل پشتی فلزی هستند؛ با این حال آیفون 11 پرو از پنل پشتی شیشه‌ای بهره می‌برد.

به نظر می‌رسد نمایشگر مورد استفاده در این محصولات تفاوتی با نسخه 2018 آن‌ها ندارد. پنل LCD نسخه بزرگتر دارای رزولوشن 2732 × 2048 پیکسل بوده و رزولوشن صفحه نمایش نسخه کوچکتر برابر با 2388 × 1668 پیکسل است. این محصولات حداقل به 4 گیگابایت رم مجهز می‌شوند و قدرت آن‌ها را چیپست اپل A13X Bionic تامین می‌کند. پردازنده A13 بایونیک نسخه بهبود یافته چیپست A13 مورد استفاده در گوشی‌های سری آیفون 11 محسوب می‌شود. انتظار می‌رود نسخه پایه این تبلت‌ها دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی باشد و در بالاترین نسخه با 1 ترابایت حافظه داخلی در اختیار خریداران قرار بگیرند.

image

در نوامبر 2018 شاهد عرضه آیپد پرو 11 اینچی با قیمت پایه 799 دلار بودیم. در همین زمان آیپد پرو 12.9 اینچی نیز با قیمت پایه 999 دلار وارد بازار شد. انتظار می‌رود نسل آینده آن‌ها نیز دارای قیمت مشابه باشند. در رابطه با تاریخ رونمایی از این محصولات اطلاعات رسمی منتشر نشده؛ با این حال انتظار می‌رود در مارس 2020 همزمان با معرفی نسل دوم آیفون SE، با آیپد پرو 2020 نیز ملاقات کنیم. در حالی که احتمالا اپل از آیپد پرو 11 و 12.9 اینچی 2020 در مارس 2020 رونمایی می‌کند، شاید با نسخه سومی نیز روبه‌رو باشیم.

این احتمال وجود دارد که اپل از مدل سوم آیپد پرو در نیمه دوم سال آینده میلادی رونمایی کند. این تبلت برای تامین قدرت خود به چیپست اپل A14x مجهز می‌شود و به‌جای پنل LCD، از نمایشگر mini-LED بهره می‌برد. این پنل باعث افزایش کیفیت تصاویر شده و همچنین در مقایسه با پنل‌های LCD مصرف انرژی کمتری دارد. در حقیقت می‌توان این پنل را از نظر کیفیت رنگ مشابه با پنل‌های OLED دانست.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)