خانهاخبار
امکان ضبط ویدیو با حجم بالاتر از 4 گیگابایت در اندروید 11 فراهم می‌شود؟

امکان ضبط ویدیو با حجم بالاتر از 4 گیگابایت در اندروید 11 فراهم می‌شود؟

این احتمال وجود دارد که با یک تغییر بزرگ در اندروید 11 روبه‌رو شویم و آن، امکان ضبط ویدیو با حجم بالاتر از 4 گیگابایت است.
۱۳۹۸/۱۰/۷

همانطور که می‌دانید، سیستم عامل اندروید امکان ضبط ویدیو با حجم بالاتر از 4 گیگابایت را برای کاربران فراهم نکرده است. این احتمال وجود دارد که این موضوع سال آینده میلادی و با عرضه اندروید 11 تغییر کند. این تغییر می‌تواند برای بسیاری از کاربران خوشایند باشد. این محدودیت در سال‌های اخیر بیش از پیش باعث آزار کاربران شده است.

اکثر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار قادر به ضبط ویدیو با رزولوشن 4K و به صورت 30 فریم بر ثانیه هستند. ضبط ویدیو با این رزولوشن به حجم بالایی نیاز دارد. در صورتی که خواهان ضبط ویدیوهای 4K به صورت 60 فریم بر ثانیه باشید، به حجم بالاتری نیاز دارید. انتظار می‌رود سال آینده برخی از پرچمداران بازار قادر به ضبط ویدیو با رزولوشن 8K باشند. با توجه به این موضوع، محدودیت ضبط فیلم با حداکثر حجم 4 گیگابایت کاربران را به دردسر می‌اندازد.

حجم ویدیوها با بالا رفتن رزولوشن، افزایش پیدا می‌کند، بنابراین در حجم 4 گیگابایت قادر به ضبط ویدیو با زمان کوتاه‌تری خواهید بود. لازم به ذکر است؛ در حال حاضر اگر حجم یک فایل ویدیویی از 4 گیگابایت بیشتر شود، ضبط متوقف نمی‌شود، بلکه اپلیکیشن دوربین ادامه آن را در فایل‌های جدید ذخیره می‌کند. با توجه به این موضوع، در هنگام ضبط ویدیوهای 4K شاهد چندین فایل ویدیویی در اپلیکیشن گالری خود خواهید بود.

image

محدودیت حداکثر حجم 4 گیگابایتی ویدیوها در سال 2014 معرفی شد. این محدودیت در زمان خود مناسب بود، چرا که سخت افزار گوشی‌های هوشمند چندان پیشرفته نبودند. در حال حاضر شاهد پیشرفت بسیاری در بخش دوربین گوشی‌های هوشمند هستیم و چندین دستگاه با دوربین اصلی چهارگانه در بازار به فروش می‌رسند. وجود محدودیت در زمینه حجم فیلم‌های ضبط شده تاثیر نامناسبی روی تجربه کاربری افراد دارد. به نظر می‌رسد گوگل اخیرا به چنین موضوعی پی برده است.

توضیحات مربوط به یک تعهد جدید در پروژه متن باز اندروید به این موضوع اشاره می‌کند که اندروید امکان ضبط فایل‌ها با حجم بالاتر از 4 گیگابایت را فراهم می‌کند. با توجه به این موضوع، نسخه بعدی اندروید به کاربران اجازه می‌دهد ویدیو با حجم بالاتر از 4 گیگابایت ضبط کنند. این سیستم عامل اندروید 11 نام دارد و احتمالا در مارس 2020 اولین نسخه بتای آن در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)