خانهاخبار
چرا معامله‌گران در فارکس ضرر می‌کنند؟

چرا معامله‌گران در فارکس ضرر می‌کنند؟

با توجه به اینکه دلایل بیشماری برای متضرر شدن در این بازار وجود دارد در این مقاله به چند رقم از این دلایل پرداخته و سعی میکنیم توضیح دهیم که چگونه میتوان جلوی چنین اشتباهات فاحشی را گرفت.
۱۳۹۸/۱۰/۴

بازار معاملات فارکس مانند هر بازار معاملاتی دیگری دارای یکسری فراز و نشیب می باشد در صورتی که فرد معامله گر به صورت حساب شده و اصولی در این بازار وارد نشود و یا به صورت بسیار ریسک‌ پذیر و احساسی به انجام معاملات در بازار فارکس بپردازد، مطمئناً هزینه زیادی را متحمل شده و سرمایه خود را از دست می دهد. افراد و معامله گران بسیار زیادی هستند که با شوق و هیجان و انگیزه بسیار زیادی وارد بازار معاملات فارکس شده و با استفاده از بروکر فارکس به انجام معاملات می پردازد اما زمانی که پول خود را در بازار معاملات فارکس از دست می‌دهند تسلیم شده و دیگر کار را ادامه نمی دهند. در ادامه مقاله همراه باشید تا در مورد موضوع بیشتر و بهتر در اختیار اطلاعات قرار دهیم:

image

انجام معاملات غیر طبیعی و بیش از اندازه

یکی از مواردی که می‌تواند باعث ایجاد ضرر و زیان و از دست رفتن سرمایه در بازار معاملات فارکس شود انجام معاملات غیر منطقی و بیش از اندازه و بیش از حد نرمال می باشد. در صورتی که یک معامله گر بیش از اندازه به انجام معاملات در ابعاد بزرگ و مکرر بپردازد در نتیجه با شکست و از دست رفتن سرمایه مواجه خواهد شد. چیزی در بازار معاملات فارکس بسیار مهم است که هدف فرد معامله گر به دست آوردن سود غیر واقعی و غیر متعارف نباشد، چرا که درنتیجه به بازار فارکس اعتیاد پیدا کرده و در نتیجه سودی برای فرد مقابل ایجاد نشده و در عین حال ضرر به وجود آمده و تمام سرمایه و از دست خواهد رفت. موضوعی که مشخص است این است که هیچ معامله گری بدون پول نمی تواند در بازار معاملات فارکس کسب درآمد کند در این حال یکی از برترین مزایای سیستم معاملات فارکس دسترسی به حساب های اهرمی بسیار بالا می باشد. با توجه به این موضوع در صورتی که معامله گران سرمایه اندکی داشته باشند می توانند با پیش بینی قیمتها، دارایی مالی خود را به صورت قابل ملاحظه ای افزایش دهند و برعکس ضرر زیادی را متحمل نشوند. در عین حال در صورتیکه یک استراتژی مناسب در هنگام مورد فارکس در نظر گرفته شود و همه جوانب در نظر گرفته شود میزان ریسک و احتمال وجود آن ضرر در انجام معاملات بسیار زیاد کاهش پیدا می کند.

image



نداشتن سازگاری با جو و شرایط بازار معاملات

یکی دیگر از مواردی که باعث ایجاد ضرر مالی و از بین رفتن سرمایه برای معامله گران در بازار معاملات فارکس می‌شود با وجود آن این تصور غلط است که استفاده از یک استراتژی کاملا ثابت می تواند بازده بسیار مناسبی را برای معامله گر در معاملات زیادی ایجاد نماید. اما در مورد بازار معامله فارکس باید بگویم که حتی در بازار ثابت و یکنواخت هم نمی‌توان به صورت یکنواخت معامله کرد، چرا که در بازار معاملات فارکس همواره نوسانات و بی‌ثباتی بسیار زیادی دیده می شود. البته در این میان باید بگویم که نوسانات موجود در بازار معاملات فارکس در عین حال می‌تواند زمینه‌ ساز ایجاد سود برای بسیاری از افراد باشد اما در مورد کلی باید کاملا حساب شده و با برنامه جلو برویم و بی گدار به آب نزنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

سهیل

۱۳۹۹/۲/۲۰
سلام آقا امید اگه ممکنه مارو هم راهنمایی کنید تازه به این کار اومدم ایدی تلگرامم هسvifooni74

امید

۱۳۹۸/۱۰/۵
بازار خوبیست . سود عالی دارد به شرطی که حرفه ای باشی
من که به جایی رسیدم که خودمو جز 10 نفر اول دنیا تو این بازار میدونم