خانهاخبار
پرچمدار بعدی سونی احتمالا دوربین سلفی حفره‌ای خواهد داشت

پرچمدار بعدی سونی احتمالا دوربین سلفی حفره‌ای خواهد داشت

بر اساس پتنت تازه‌ای که توسط سونی ثبت شده است، رابط کاربری گرافیکی جدیدی را می‌بینیم که در آن نشانه‌هایی مبنی بر استفاده از دوربین سلفی حفره‌ای دیده می‌شود.
۱۳۹۸/۱۰/۳

سال ۲۰۲۰ سال مهمی برای شرکت سونی است. این غول بزرگ ژاپنی می‌خواهد چند محصول جدید و بااهمیت از جمله پلی استیشن ۵ و سری جدید محصولات اکسپریا را معرفی کند. یکی از گوشی‌های جدید سونی اکسپریا ۵ خواهد بود که حالا انتظار می‌رود با یک دوربین سلفی حفره‌ای تازه از راه برسد.

بر اساس گزارش‌های جدید، سونی اخیرا درخواست ثبت پتنتی را در کشور ژاپن ثبت کرده که مجوز آن در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۱۹ در پایگاه داده دفتر جهانی مالکیت فکری منتشر شده است. در این پتنت دو طرح رنگی دیده می‌شود که رابط کاربری مدنظر سونی را برای گوشی یا گوشی‌های آتی این شرکت نشان می‌دهد. در این رابط کاربری می‌توانیم شاخصه‌های مهمی مثل حاشیه پایین دستگاه را ببینیم. در بالای نمایشگر هم هیچ حاشیه‌ای دیده نمی‌شود که از وجود دوربین سلفی خبر دهد.

image

علاوه بر این، در رندرهای موجود فریم و خط مرز لبه‌های گوشی یا گوشی‌های بعدی اکسپریا قابل مشاهده است. در نتیجه می‌توانیم حدس بزنیم که سونی به دنبال استفاده از دوربین سلفی حفره‌ای باشد. البته احتمال استفاده از مکانیزم پاپ‌آپ هم وجود دارد، اما با توجه به رویه قبلی سونی این احتمال بعید به نظر می‌رسد، چون این شرکت به استاندارد ضدآب اهمیت زیادی می‌دهد و استفاده از پاپ‌آپ باعث حذف این قابلیت از پرچمدار آتی ژاپنی‌ها می‌شود.

همچنین، اگر این رندرها را با تلفن‌های فعلی اکسپریا مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که نسبت تصویر این دستگاه و فرم فاکتور آن کاملا مشابه اکسپریا ۱ است. این پتنت شامل اطلاعات دیگری مثل ذکر تاریخ «دوشنبه، ۲۵ فوریه» است که تاریخ رونمایی از پرچمدار قبلی این شرکت بود. کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۰ سال آینده میلادی در تاریخ ۲۴ فوریه (۵ اسفند) آغاز می‌شود، بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این گوشی در روز دوم رویداد MWC 2020 معرفی شود.

متاسفانه فعلا اطلاعات بیشتری درباره پرچمدار بعدی سونی در دسترس نیست. ولی شایعات از این قرار است که این دستگاه از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده خواهد کرد تا اولین موبایل 5G سونی باشد. در کنار آن، انتظار داریم اکسپریا ۱۰ هم وارثی با پشتیبانی از 5G دریافت کند. این میان‌رده قبلا با اسنپدراگون 765G روی بنچمارک گیک‌بنچ مشاهده شده بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)