خانهاخبار
مشخصات گلکسی نوت 10 لایت به اینترنت راه پیدا کرد

مشخصات گلکسی نوت 10 لایت به اینترنت راه پیدا کرد

سال آینده با گلکسی نوت 10 لایت ملاقات می‌کنیم. به تازگی مشخصات فنی این گوشی هوشمند فاش شده است.
۱۳۹۸/۱۰/۳

گلکسی نوت 10 لایت یکی از موردانتظارترین گوشی‌های هوشمند سامسونگ محسوب می‌شود که تا به امروز شایعات و گزارش‌های زیادی در رابطه با آن منتشر شده است. انتظار می‌رود این دستگاه در ماه ژانویه 2020 در معرض دید عموم قرار بگیرد. به تازگی مشخصات کامل این اسمارت فون در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته که به بررسی آن‌ می‌پردازیم. همانطور که شایعات در گذشته اعلام کرده بودند، قدرت این گوشی هوشمند توسط چیپست اگزینوس 9810 تامین می‌شود. لازم به ذکر است؛ سامسونگ این پردازنده را در گوشی گلکسی نوت 9 مورد استفاده قرار داده است.

گلکسی نوت 10 لایت به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز می‌شود. با توجه به پردازنده و همچنین میزان رم و حافظه داخلی، این گوشی هوشمند قدرت موردنیاز اکثر کاربران را فراهم می‌کند. در صورتی که 128 گیگابایت حافظه داخلی برای شما کافی نیست، می‌توانید از کارت حافظه خارجی با حداکثر ظرفیت 512 گیگابایت استفاده کنید تا به فضای ذخیره‌ سازی 640 گیگابایتی دسترسی پیدا کنید. مانند اکثر گوشی‌های هوشمند جدید سامسونگ، گلکسی نوت 10 لایت نیز به سیستم عامل پیش فرض اندروید 10 به همراه رابط کاربری One UI 2.0 مجهز می‌شود.

image

سامسونگ وظیفه تامین انرژی این محصول خود را بر عهده یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی می‌گذارد که قادر به پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 25 واتی خواهد بود. به نظر می‌رسد این دستگاه قادر به پشتیبانی از شارژ وایرلس نیست. این گوشی هوشمند سامسونگ به یک صفحه نمایش 6.7 اینچی مجهز می‌شود که در مرکز بخش بالایی آن یک حفره برای میزبانی دوربین سلفی به چشم می‌خورد.

این نمایشگر از نوع AMOLED بوده و برخلاف گوشی‌های گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس، به صورت مسطح درنظر گرفته شده است. رزولوشن این نمایشگر به فول اچ دی پلاس می‌رسد و قادر به پشتیبانی از قلم S Pen است. گلکسی نوت 10 لایت از شبکه ارتباطی 4G LTE پشتیبانی می‌کند و همچنین دارای جک 3.5 میلی‌متری هدفون است. لازم به ذکر است؛ این پورت از جدیدترین پرچمداران این شرکت کره‌ای حذف شده است.

پنل پشتی این گوشی هوشمند به صورت خمیده طراحی شده است، البته سامسونگ برای ساخت آن از پلاستیک استفاده می‌کند. در این بخش شاهد قرارگیری یک ماژول مربعی شکل خواهیم بود که سه سنسور دوربین به همراه فلاش LED را همراهی می‌کند. شایعات گذشته به استفاده از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی در این دستگاه اشاره کرده بودند؛ با این حال اطلاعات جدید چنین موضوعی را رد می‌کند. به نظر می‌رسد سنسور اصلی این اسمارت فون 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.7 و فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel است.

image

سنسور اصلی این دوربین توسط یک سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.2 همراهی می‌شود. انتظار داشتیم سنسور سوم 5 مگاپیکسلی و از نوع تشخیص عمق باشد، اما به نظر می‌رسد سامسونگ برای کاهش فاصله میان گلکسی نوت 10 لایت و برادران گران‌قیمت آن، تصمیم گرفته سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 2 برابری را در آن استفاده کند. کاربران برای ثبت تصاویر سلفی خود باید از یک سنسور 32 مگاپیکسلی استفاده کنند. دوربین اصلی این گوشی هوشمند قادر به فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و به صورت 60 فریم بر ثانیه است.

انتظار می‌رود گلکسی نوت 10 در اواسط ژانویه 2020 به همراه گوشی گلکسی اس 10 لایت به صورت رسمی معرفی شود. به نظر می‌رسد این گوشی هوشمند ابتدا در هند و برخی کشورهای اروپایی برای فروش عرضه شود و سپس در اواخر ماه ژانویه کاربران در کشورهای غربی به آن دسترسی پیدا کنند. در گذشته نه چندان دور گزارشی به قیمت این محصول اشاره کرده بود. بر اساس این گزارش، گلکسی نوت 10 لایت در کشورهای اروپایی با قیمت 629 و 619 یورو به فروش می‌رسد، البته اخیرا مشخص شده این دستگاه دارای قیمت 609 و 599 یورو است. برای اطلاع از قیمت دقیق باید تا معرفی رسمی آن صبر کنیم.

قیمت گلکسی نوت 10 لایت بسیار پایین‌تر از برادران خود است. گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس به ترتیب با قیمت پایه 949/959 یورو و 1199/1209 یورو در کشورهای اروپایی به فروش می‌رسند. انتظار می‌رود گلکسی S10 لایت با قیمت 669/679 یورو در اختیار کاربران در کشورهای اروپایی قرار بگیرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)