خانهاخبار
هواوی پتنت موبایلی با دوربین چرخشی را ثبت کرده است

هواوی پتنت موبایلی با دوربین چرخشی را ثبت کرده است

به گزارش LetsGoDigital، هواوی اخیرا موفق به دریافت پتنتی برای طراحی موبایلی با دوربین چرخشی شده است. این طراحی احتمالا در P Smart Z 2020 به کار گرفته شود.
۱۳۹۸/۱۰/۱

وقتی صحبت از ترند کنونی طراحی تلفن‌های هوشمند به میان می‌آید، سه کلیدواژه بیشتر از همه شنیده می‌شود: ناچ، حفره و پاپ‌آپ. البته گوشی‌هایی مثل می میکس ۳ شیائومی هم هستند که روشی متفاوت مثل طراحی کشویی را انتخاب کرده‌اند، اما این طراحی به قیمت افزایش ضخامت دستگاه تمام می‌شود.

منتها طراحی دیگری هم وجود دارد که کمتر توسط تولیدکنندگان مورد استقبال قرار گرفته است. اگر زنفون ۶ ایسوس یا گلکسی A80 سامسونگ را به خاطر داشته باشید، این گوشی‌ها دوربینی دارند که با چرخش به سمت عقب و جلو به عنوان دوربین اصلی و سلفی عمل می‌کند. حالا به‌تازگی پتنتی از هواوی منتشر شده که موبایلی با دوربینی مشابه زنفون ۶ را نشان می‌دهد.

به گزارش وب‌سایت LetsGoDigital، هواوی در این پتنت دستگاهی را به تصویر کشیده که شبیه زنفون ۶ ایسوس است. این پتنت در تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۱۹ ثبت و در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۹ منتشر شده است.

image

هرچند این طراحی شبیه زنفون ۶ به نظر می‌رسد، اما در ماژول دوربین این دستگاه به جای ۲ لنز ایسوس ۳ لنز دیده می‌شود. این دوربین سه‌گانه قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه‌ای دارد تا به عنوان دوربین سلفی هم عمل کند. در نتیجه اگر در این دوربین لنز فوق عریض قرار داده شود، کاربر می‌تواند از آن برای سلفی استفاده کند.

حدود یک ماه پیش در گزارشی اعلام شد که موبایل P Smart Z 2020 ممکن است دوربین چرخشی داشته باشد. مدل ۲۰۱۹ این گوشی از دوربین پاپ‌آپ استفاده می‌کند، در نتیجه عجیب نخواهد بود اگر نسخه سال آینده این موبایل به مکانیزم چرخشی مجهز شود.

اگر این شرکت P Smart Z 2020 را با دوربین چرخشی معرفی کند، این تلفن هوشمند اولین موبایل آن‌ها با این طراحی نخواهد بود. هوآوی پیش‌تر در سال ۲۰۱۵ در Huawei Shot X که با نام Honor 7i هم شناخته می‌شود از طراحی مشابهی استفاده کرده بود، ولی در این جا شمار لنزها افزایش پیدا خواهد کرد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۱۰/۱
اساسی‌ترین طراحی همان حفره است رویه‌ای که سامسونگ در پیش گرفته.
شما ببینید نوت10 چقدر ریختو قیافه داره?? حالا همان زبان‌طراحی رو برای گلکسی11 هم تکرار کرده!
پزشک‌جراح‌ِ فک، طلافروش، منشی‌ ارتودنسی، مرشدِ زورخانه? و ... خلاصه همه‌ی اهل‌فّن منتظر گلکسی11 هستند