خانهاخبار
اپل احتمالا می‌خواهد آیفون را به ارتباطات ماهواره‌ای مجهز کند

اپل احتمالا می‌خواهد آیفون را به ارتباطات ماهواره‌ای مجهز کند

بر اساس گزارش جدید بلومبرگ، اپل در حال کار روی پروژه‌ای است که به آیفون اجازه ارتباط مستقیم با ماهواره‌های موجود در مدار زمین را می‌دهد. این سیستم ارتباط مستقل از اپراتورها را ممکن می‌کند.
۱۳۹۸/۹/۳۰

به گزارش بلومبرگ، گفته می‌شود اپل به منظور فعالیت روی پروژه‌ای در زمینه فعالیت‌های ماهواره‌ای، گروهی از مهندسان هوافضا را استخدام کرده تا آن‌ها را در کنار تیمی از مهندسان حوزه آنتن و ماهواره مشغول به کار کند. در این گزارش گفته شده این پروژه مخفیانه فعلا در مراحل ابتدایی قرار دارد و ممکن است از دستور کار خارج شود، اما هدف آن احتمالا کار روی فناوری خاصی برای ارتباطات بالقوه ماهواره‌ای است که امکان ارسال و دریافت مستقیم اطلاعات به دستگاه‌های کاربر از جمله آیفون را فراهم می‌کند.

بلومبرگ متذکر می‌شود که اپل لزوما نمی‌خواهد سخت‌افزار ماهواره‌ای خودش را بسازد، بلکه احتمالا فقط می‌خواهد دستگاه‌هایی برای انتقال اطلاعات یا ابزارهای زمینی بسازد تا از تجهیزات موجود در مدار زمین استفاده کند. این فناوری می‌تواند برای ارسال مستقیم اطلاعات به دستگاه‌های اپل استفاده شود یا آن‌ها را بدون استفاده از اپراتورهای تلفن همراه به یکدیگر وصل کند. علاوه بر این، از فناوری مذکور می‌توان برای ردیابی دقیق موقعیت و استفاده بهتر از نقشه بهره‌گیری کرد.

در این گزارش آمده که اپل مدیران و مهندسانی را از صنعت هوافضا و ماهواره از جمله مایکل ترلا و جان فن‌ویک از Skybox Imaging استخدام کرده تا این تیم را هدایت کنند. این دو نفر قبلا در بخش ماهواره و فضاپیمای گوگل مشغول به کار بودند.

ایده فراهم‌سازی شبکه‌ای که از مدار زمین بتواند به طور مستقیم برای دستگاه‌های ما اطلاعات ارسال در ظاهر کمی عجیب به نظر می‌رسد. اکثر ماهواره‌های ارتباطی برای انتقال اطلاعات به دستگاه‌های مصرفی نیازمند ایستگاه‌های زمینی هستند. با این حال، این ایده کاملا جدید نیست و قبلا شرکتی به نام Ubiquitilink (که حالا با نام Lynk شناخته می‌شود) سعی داشت ماهواره‌ای در مدار پایینی زمین بسازد که امکان برقراری ارتباط مستقیم با دستگاه‌های مصرفی را داشته باشد.

هدف اولیه شرکت Lync نشان داد که ارتباط مستقیم ماهواره‌ای چگونه می‌تواند بر افزایش قابلیت‌های ارتباطی دستگاه‌هایی مثل آیفون منجر شود. این شرکت امیدوار است رومینگی جهانی بسازد که البته سرعت آن به اندازه شبکه‌های زمینی بالا نخواهد بود، اما برای ارتباطات مستقل و غیروابسته همچنان کاربردی است.

اگرچه هنوز ابهامات زیادی درباره پروژه اپل وجود دارد و ما نمی‌دانیم که در نهایت با چه چیزی طرف خواهیم بود، اما جذاب می‌شود اگر بستری فراهم شود که تحت هر شرایطی بتوانیم حتی در صورت در دسترس نبودن شبکه‌های اصلی اپراتورها با خانواده و دوستان خود ارتباط متنی یا صوتی داشته باشیم.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)