خانهاخبار
کودکی 8 ساله امسال 26 میلیون دلار از یوتیوب درآمد داشته است

کودکی 8 ساله امسال 26 میلیون دلار از یوتیوب درآمد داشته است

به گزارش خبرگزاری فوربز، رایان کاجی 8 ساله که از چهار سال پیش کانالی در وب‌سایت یوتیوب راه‌اندازی کرده، حالا امسال موفق به کسب درآمد 26 میلیون دلاری از این پلتفرم شده است.
۱۳۹۸/۹/۳۰

تمام بچه‌های هشت ساله دنیا بازی با اسباب بازی را دوست دارند، اما فقط یک کودک هشت ساله وجود دارد که این کار را به شغلی با درآمد ۲۶ میلیون دلاری تبدیل کرده است. او که پارسال ۲۲ میلیون دلار از این راه پول درآورده بود، حالا رقم درآمد خود را در سال ۲۰۱۹ به ۲۶ میلیون دلار رسانده است.

به گزارش خبرگزاری فوربز، رایان کاجی آمریکایی که با کمک والدین خود از چهار سال پیش کانالی یوتیوبی با تمرکز بر اسباب بازی‌ها راه‌اندازی کرده بود، امسال پردرآمدترین یوتیوبر این وب‌سایت بوده است. او در ابتدا فقط اسباب بازی‌ها را بررسی می‌کرد، اما اخیرا به سراغ تولید محتواهای مربوط به آزمایش‌های علمی، چالش، کمدی‌های کوتاه و موزیک ویدیو هم رفته است.

کاجی حالا میلیون‌ها طرفدار جهانی دارد و تعداد دنبال‌کنندگان کانال یوتیوب او به بیش از ۲۳ میلیون نفر می‌رسد. ویدیوهای او معمولا چند میلیون بازدید دارد و تمام آن‌ها در مجموع بیش از ۳۴ میلیارد بار دیده شده است.

او حالا تقریبا به صورت روزانه در کانال خود ویدیو می‌گذارد، و زمان هر ویدیو ۵ الی ۱۰ دقیقه است. وی سال گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه NBC در پاسخ به این سوال که به نظرش علت محبوبیت این کانال چیست گفت: «من سرگرم‌کننده و بامزه هستم.»

موفقیت در یوتیوب منجر به کسب درآمدهای جانبی از فعالیت‌هایی نظیر تولید اسباب بازی، پوشاک و سایر کالاهای این چنینی برای برند رایان شده است. او حالا حتی برنامه‌ای اختصاصی در شبکه Nickelodeon دارد و با شبکه هولو قرارداد بسته تا محتواهایش را آن‌جا به نمایش بگذارد.

از دیگر افراد پردرآمد یوتیوب که نام آن‌ها در فهرست فوربز دیده می‌شود می‌توانیم به Dude Perfect اشاره کنیم که در جایگاه دوم قرار گرفته است. این کانال در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۰ میلیون دلار درآمد داشته است. PewDiePie دیگر یوتیوبر معروفی است که با حضور در جایگاه هفتم در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۳ میلیون دلار از یوتیوب پول درآورده است. وی چندی پیش اعلام کرد که در سال ۲۰۲۰ می‌خواهد کمی استراحت کرده و فعالیت خود را موقتا متوقف کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Sina_H

۱۳۹۸/۱۰/۲
عجب فکر خوبی....... فک نکنم تو ایران کسی اینکاره باشه چون زبان انگلیسی اصلا قابل اهمیت نیست اینجا...... جای تاسف داره چون ذهن ایرانیا واقعا خلاقه...... حتی خود من برخی اوقات یه ایده هایی در مورد همین کلیپای خنده دار به ذهنم میرسه اما محدود شدم......

ali

۱۳۹۸/۱۰/۱
اشتباه ترجمه کردید , به مدت 8 سال هست که کانال داره و از 3 سالگی شروع کرده , یعنی 11 سالشه