خانهاخبار
اطلاعات 267 میلیون کاربر فیسبوک لو رفت

اطلاعات 267 میلیون کاربر فیسبوک لو رفت

به گزارش شرکت امنیت سایبری Comparitech، در یکی از بزرگ‌ترین رخنه‌های اطلاعاتی تاریخ، اطلاعات حدود 267 میلیون کاربر فیسبوک در دسترس هکرها قرار گرفته است.
۱۳۹۸/۹/۳۰

در خلال یکی از جدیدترین و بزرگ‌ترین نشت‌های اطلاعاتی آنلاین، داده‌های مربوط به صدها میلیون کاربر شرکت فیسبوک لو رفته است. شرکت امنیت سایبری Comparitech و محقق آن، باب دیاچنکو، موفق به کشف پایگاه داده‌ای شامل آیدی، شماره تلفن و نام حدود ۲۶۷ میلیون کاربر فیسبوک شده است. این شرکت مدعی است که پایگاه داده مذکور به طور کامل در اینترنت قرار داشته و هیچ رمزعبوری برای دسترسی به آن لازم نبوده است.

شرکت Comparitech می‌گوید منشا انتشار این پایگاه داده احتمالا API فیسبوک بوده که توسط هکرها مورد سو استفاده قرار گرفته است. هرچند دیاچنکو بلافاصله این موضوع را به مسئولان مربوطه اطلاع داده، اما می‌گوید این اطلاعات پیش از حذف شدن به مدت دو هفته در دسترس قرار داشته است. پایگاه داده مذکور در یک انجمن گفتگوی هکری نیز به اشتراک گذاشته شده بود.

پیش‌تر در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به ترتیب اطلاعات ۳۰ و ۴۱۹ میلیون کاربر فیسبوک افشا شده بود. این شرکت حالا در بیانیه‌ای پیرامون این اتفاق گفته است:

ما در حال بررسی این مشکل هستیم، اما این اطلاعات احتمالا مربوط به قبل از اعمال تغییراتی است که به منظور محافظت بهتر از اطلاعات کاربران در سیستم اجرا شد.

شرکت Comparitech می‌گوید منظور فیسبوک احتمالا تغییراتی است که باعث شد توسعه‌دهندگان اپلیکیشن امکان دسترسی به شماره تلفن کاربران را نداشته باشند.

با این حال، از این اطلاعات ممکن است برای فیشینگ‌های دسته‌جمعی استفاده شود، بنابراین کاربران بهتر است نسبت به هر گونه پیامک یا ایمیل مشکوکی که از آن‌ها رمزعبور یا اطلاعات حساس می‌خواهد هشیار باشند. Comparitech پیشنهاد می‌کند که تمام کاربران تنظیمات حریم خصوصی فیسبوک خود را به حالت Only friends یا Only me درآورند و قابلیت دسترسی موتورهای جستجو به صفحه خود را غیرفعال کنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

erfan

۱۳۹۸/۹/۳۰
حالا کافی یه همچین خبری درباره پیامرسان های داخلی درز میکرد....
چه هاااا که نمیکردند
آآآآآآآآآآآآآآی ما اینجا امنیت اطلاعاتی نداریم و.......