خانهاخبار
انتشار اطلاعات جدید درباره سنسور اختصاصی 108 مگاپیکسلی گلکسی اس 11 پلاس

انتشار اطلاعات جدید درباره سنسور اختصاصی 108 مگاپیکسلی گلکسی اس 11 پلاس

افشاگر توئیتری Ice Universe در پست جدید خود اطلاعات تازه‌ای را درباره سنسور اختصاصی 108 مگاپیکسلی گلکسی اس 11 پلاس منتشر کرده است.
۱۳۹۸/۹/۲۸

اگر اخبار و شایعات مربوط به گلکسی اس ۱۱ را دنبال کرده باشید احتمالا می‌دانید که مدل پلاس پرچمدار آتی سامسونگ از یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی اختصاصی استفاده خواهد کرد. حالا به لطف گزارش تازه‌ای که از افشاگر معروف مسائل سامسونگ، Ice Universe، منتشر شده می‌توانیم بیش از قبل با مشخصات این سنسور آشنا شویم.

این افشاگر توئیتری در پست جدید خود نوشته است:

سنسور نسل جدید ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۱۱ پلاس ظاهرا ایزوسل برایت HM1 نامیده می‌شود. این سنسور از فناوری‌ای استفاده می‌کند که نانوسل نام دارد و نسبت به تتراسل پیشرفته‌تر است. در این‌جا ۹ پیکسل درون یک پیکسل ادغام شده و به پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری اجازه می‌دهد تا به پیکسل‌های ۲.۴ میکرومتری تبدیل شوند، در نتیجه عکاسی در محیط‌های تاریک بهبود چشمگیری پیدا می‌کند.

Ice Universe دو روز پیش در توئیتی رمزآلود به این موضوع اشاره کرد که دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۱۱ پلاس به جای استفاده از ۴ پیکسل با ترکیب ۹ پیکسل تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی می‌سازد. سامسونگ اسم این فناوری را نانوسل گذاشته که جایگزین تتراسل می‌شود. تتراسل سال‌هاست که در سنسورهای دوربین مورد استفاده قرار می‌گیرد و با نام Quad Bayer نیز مشهور است. حالا این سنسور اختصاصی ایزوسل برایت HM1 نام گرفته و قرار است نسخه پیشرفته‌تر سنسور ایزوسل برایت HMX باشد که پیش‌تر در شیائومی می میکس آلفا و می نوت ۱۰ پرو به کار گرفته بود.

اکنون اگر بخواهیم محاسبات کوچکی داشته باشیم، از آن‌جایی که این سنسور ۹ پیکسل را درون یک پیکسل ترکیب می‌کند، در خروجی تصویری ۱۲ مگاپیکسلی به دست می‌آید و اندازه واقعی پیکسل‌ها ۲.۴ میکرومتر خواهد بود (۰.۸ میکرومتر ضربدر ۳). این اندازه نسبت به پیکسل‌های ۱.۶ میکرومتری موجود در روش Quad Bayer بسیار بزرگ‌تر است. با این حساب، گلکسی اس ۱۱ پلاس در محیط‌های کم‌نور عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت و دامنه پویای بهتری ارائه خواهد کرد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۹/۲۹
s11 قدرتمندترین گوشیه که دنیا به خودش می‌بینه:
اسنپ۸۶۵+۵G
ریت رفرش ۱۲۰ هرتز
دوربین ۱۰۸مگا
گوریلاگلس۶
و ...
?
فقط ای کاش "باتری گرافینی" هم داش?
بر اساس شواهد و قرائن این فناوری در p40هوآوی لحاظ شده