خانهاخبار
بهترین روش برای رزرو هتل در مشهد

بهترین روش برای رزرو هتل در مشهد

جهانیان شهر مشهد را به‌عنوان پایتخت مذهبی ایران می‌شناسند و به دلیل وجود حرم علی ابن موسی‌الرضا (ع) در این شهر، همه‌ساله میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی به این شهر می‌آیند. کما این‌که بنا به گزارش‌ها، بیشترین ویزای صادر شده به مقصد این شهر بوده است. همچنین، طی نوروز سال جاری حدود سه میلیون گردشگر تنها از این شهر بازدید به عمل آورده‌اند. تمام این آمار و ارقام نشان می‌دهد که این شهر مقدس، یکی از پرطرفدارترین شهرهای مذهبی برای سفر به شمار می‌رود؛ اما با این اقبال عمومی، چطور می‌توان در یک زمان خلوت به این مشهد سفر کرد؟
۱۳۹۸/۹/۲۸

مشهد پرطرفدارترین شهر توریستی ایران شد!

جهانیان شهر مشهد را به‌عنوان پایتخت مذهبی ایران می‌شناسند و به دلیل وجود حرم علی ابن موسی‌الرضا (ع) در این شهر، همه‌ساله میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی به این شهر می‌آیند. کما این‌که بنا به گزارش‌ها، بیشترین ویزای صادر شده به مقصد این شهر بوده است. همچنین، طی نوروز سال جاری حدود سه میلیون گردشگر تنها از این شهر بازدید به عمل آورده‌اند. تمام این آمار و ارقام نشان می‌دهد که این شهر مقدس، یکی از پرطرفدارترین شهرهای مذهبی برای سفر به شمار می‌رود؛ اما با این اقبال عمومی، چطور می‌توان در یک زمان خلوت به این مشهد سفر کرد؟


image

اولویت‌های سفر خود مشخص کنید

تمهیدات اندیشیده شده توسط دولت برای گردشگرانی که به مشهد سفر می کنند، به‌گونه‌ای بوده است که سفر به این شهر ارزان و راحت باشد. برای مثال، انواع طراح های موجود برای رفت و آمد به مشهد یا محل های اقامت جهت تسهیل سفر به این شهر، راه را برای کسانی که دوست دارند به مشهد سفر کنند هموار کرده است. به همین دلیل، هر موقع اراده کنید می‌توانید به مشهد سفر کنید اما اگر ترجیح می‌دهید تا با فراغ بال و آسودگی خاطر به زیارت یا رفت‌وآمد در شهر بپردازید، شاید بهتر باشد از بهترین زمان سفر به مشهد از دید اکثر مردم چشم‌پوشی کنید!

این مسئله ارتباطی مستقیم با این موضوع دارد که اولویت‌های شما در سفر چیست. اگر برای شما سفر در آب‌وهوای مناسب بیش از خلوتی حرم یا خیابان‌ها اهمیت داشته باشد، قطعاً زمانی مانند اوایل پاییز یا اوایل بهار برای سفر شما از باقی سال مناسب‌تر است. 

این شهر به‌طورکلی به دلیل قرارگیری در یک اقلیم خشک، تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های بسیار سرد دارد؛ اما گرمای هوا در تابستان باعث نمی‌شود تا از تعداد مسافران کم شود! در حقیقت، به دلیل تعطیل بودن مدارس، بسیاری از خانواده‌ها از فرصت استفاده می‌کنند تا به این شهر سر بزنند؛ بنابراین، تعیین اولویت‌ها در سفر به شما کمک می‌کند تا زمان مناسب را تعیین کنید. اینکه برای تفریح و گردش به مشهد می‌روید یا تنها قصد زیارت دارید، می‌تواند همه‌چیز را تغییر دهد.

 

چه زمانی مشهد از همیشه خلوت‌تر است؟

در زمان پیک ترافیک سفر به مشهد، تنها مشکل شلوغی و جمعیت نیست، بلکه هزینه‌ها نیز در این زمان به‌شدت افزایش پیدا می‌کنند و هرچند که سفر به مشهد به‌طورکلی یکی از ارزان‌ترین سفرهایی است که می‌توانید تجربه کنید اما اگر قصد دارید تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، بهتر است زمانی را انتخاب نمایید که کمتر موردتوجه و اقبال عمومی است. زمستان‌های مشهد بسیار سرد و گزنده می شود، بنابراین اگر تحمل سرما را ندارید این فصل را حذف کنید.

میانگین دمای هوای مشهد در فصل زمستان حدود 4 درجه زیر صفر و در تابستان 32 درجه‌ی سانتی گراد است. این اختلاف دما به دلیل خشکی هوای شهر اتفاق می‌افتد. بهترین فصل‌ها چه از نظر دما و چه از نظر خلوتی برای سفر به مشهد پاییز و بهار است. البته در این زمان‌ها باید تعطیلات عید را مستثنی دانست؛ چراکه به دلیل داغ بودن سفرهای عید، مشهد هم شهری شلوغ و پر از گردشگر می شود. در این زمان‌ها هم دما و رطوبت هوا مناسب است و هم از فوج جمعیت مشتاق کاسته می شود. از سوی دیگر، قیمت‌ها نیز در ارزان‌ترین حالت خود قرار دارند. در حقیقت، بهترین فصل سفر به مشهد درصورتی‌ که تعطیلات عید را حساب نکنیم، بهار است. مدارس بازگشایی می‌شوند، کارمندان به سر کار خود بازمی‌گردند و دانشجویان مشغول درس‌هایشان هستند. از سوی دیگر، هوا هم عالی به نظر می‌رسد و دیگر از سرمای استخوان سوز زمستان این شهر خبری نیست، اما خوب از تمام زمان‌های سفر به این شهر ارزان‌تر است. 

خرید بلیط چارتر مشهد را دست کم نگیرید!

در زمان‌هایی که گفته شد، تعداد مسافران مشهد کمتر می شود و بعضاً آژانس‌های هواپیمایی اقدام به ارائه‌ی بلیط هواپیمای چارتری می‌کنند. این نوع از بلیط‌ها که در زمانی غیر از فصول پرطرفدار برای فروش گذاشته می‌شوند، قیمت‌های بسیار پایینی نسبت به بلیط های چارتری دارا هستند. برای مشاهده نرخ انواع بلیط چارتر هواپیما مشهد روی لینک زیر کلیک کنید:

 

www.eligasht.com/ticket/بلیط-هواپیما-مشهد/

بهترین روش برای رزرو هتل در مشهد

از آنجا که مشهد یک شهر پرطرفدار برای سفر به‌حساب می‌آید، اینکه به این شهر بروید اما از قبل هتل یا محل اقامت خود را رزرو نکرده باشید، می‌تواند کمی ریسک پیدا نکردن جایی برای اقامت را برایتان بالا می برد؛ چرا که ممکن است وقتی به مشهد می‌رسید، نتوانید یک محل مناسب را برای اقامت پیدا کنید.

image

 

 

چرا برای سفر به مشهد تور رزرو نکنیم؟!

در کنار تمامی روش‌هایی که برای رفت‌وآمد، اقامت و سفر به مشهد وجود دارد، می‌توان از یک‌راه حل ساده استفاده کرد؛ رزرو تور مشهد از آژانس‌های مسافرتی معتبر که تمامی برنامه‌ریزی و جزییات سفر را به عهده ‌دارند و تنها کاری که لازم است انجام دهید، انتخاب بازه زمانی موردنظرتان است. جهت مشاهده نرخ تورهای مشهد کلیک کنید

غذاهایی که در سفر به مشهد باید حتما امتحان کرد

اگر به این شهر سفر می کنید، برخی غذاها هست که باید حتما امتحان کنید. از این موارد می توان به آش شله، که در تمام کشور به نامش معروف است و در مراسم مذهبی یا عزاداری ها پخته می شود اشاره کرد. کباب شیشلیک نیز یکی از معروف ترین غذاهای شهر مشهد است که جزو غذاهای گران این شهر محسوب می شود و باید حتما آن را امتحان کرد. کوکوی شیرین، جزء پیش غذاهای مشهدی به شمار می رود و ترکیبی است از سیب زمینی، تخم مرغ، زعفران و آرد ذرت. نکته‌ی جالب درمورد این دسر این است که همراه با شهدی سرو می شود که از شکر، آب، گلاب و زعفران تشکیل شده.

 

خرید سوغاتی های مشهد را فراموش نکنید

زمانی که صحبت از سوغات مشهد به میان می آید، بی درنگ به «زعفران» فکر می کنیم. در مشهد می‌توانید بهترین زعفران جهان که رنگ و بوی خاصی به هر غذا می بخشد و به عنوان یک درمان بسیار قوی برای رفع افسردگی به کار می رود را خریداری کنید. زرشک نیز از دیگر سوغات معروف شهر مشهد است که با طعم فوق العاده اش، در چمدان هر مسافری که از این شهر باز می گردد به چشم می‌خورد. برای آن‌ دسته از افراد نیز که دوست‌دار زیورآلات هستند، هیچ سوغاتی بهتر از انگشتر و زیورآلاتی فیروزه‌ی مشهد نیست.

درنتیجه، پیشنهاد ما این است که اگر می‌خواهید در مشهد اقامت داشته باشید. همین حالا برای مشاهده هتل های شهر مشهد اینجا را کلیک کنید

در این مطلب از زمان‌های مختلف برای سفر به مشهد گفتیم و برای داشتن یک سفر راحت و آسان به این شهر پیشنهاداتی را ارائه کردیم. برای کسب هرگونه اطلاعات درباره‌ی تور مشهد یا سفر به این شهر، می‌توانید از راه‌های مختلف با الی گشت تماس بگیرید:

تلفن تماس: 8540-021

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)