خانهاخبار
اولین رندرهای هواوی P40 با ماژول بزرگ دوربین منتشر شد

اولین رندرهای هواوی P40 با ماژول بزرگ دوربین منتشر شد

بر اساس رندرهایی که توسط وب‌سایت 91mobiles منتشر شده، برای اولین بار می‌توانیم نگاهی به طراحی هواوی P40 داشته باشیم. ماژول دوربین این گوشی شبیه گلکسی اس 11 به نظر می‌رسد.
۱۳۹۸/۹/۲۸

چند روز پیش، ریچارد یو، مدیرعامل هواوی، در خبری اعلام کرد که P40 و P40 پرو در اوایل فروردین سال ۱۳۹۹ با طراحی دیدنشده‌ای روانه بازار می‌شوند. حالا افشاگر معروف، استیو همرستافر، به همراه وب‌سایت 91mobiles برای اولین بار چند رندر از این تلفن هوشمند را منتشر کرده‌اند.

سری P40 مثل سری P30 ماژول دوربین خود را در گوشه سمت چپ قاب عقب قرار داده اما این بار شکل آن به صورت مستطیلی درآمده و شبیه ماژولی شده که انتظار داریم گلکسی اس ۱۱ سامسونگ از آن استفاده کند. همرستافر مدعی است تعداد لنزهای دوربین P40 چهارتاست اما او اطلاعات موثقی در مورد شمار لنزهای مدل پرو ندارد. شایعات حاکی از آن هستند که P40 پرو از دوربینی پنج‌گانه استفاده خواهد کرد.

image

اگر این شایعات صحیح باشد P40 پرو دوربینی متشکل از یک لنز اصلی، یک لنز فوق عریض، یک سنسور زمان پرواز، یک لنز تله‌فوتو با زوم ۲ برابری و یک لنز پریسکوپ با زوم ۵ برابری خواهد داشت. در خصوص مدل عادی P40 می‌توانیم انتظار دوربین مشابهی را داشته باشیم که فقط یک لنز مخصوص زوم دارد.

سایر بخش‌های قاب عقب مثل همیشه خواهد بود؛ یعنی لوگوی هواوی در پایین بدنه حک می‌شود و جنس آن از شیشه خواهد بود تا امکان استفاده از فناوری شارژ بیسیم و شارژ معکوس فراهم شود.

نمایشگر؛ جذاب‌ترین بخش P40 پرو

هواوی پارسال در P30 پرو از پنلی با لبه‌های خمیده استفاده کرد و امسال هم قصد ندارد که این فناوری را کنار بگذارد. اگر رندرهای منتشره صحیح باشد، در واقع باید منتظر عرضه دستگاهی باشیم که نمایشگر آن از هر چهار طرف دارای خمیدگی است. این یعنی P40 پرو علاوه بر طرفین در بالا و پایین هم خمیدگی خواهد داشت. این تغییر می‌تواند به افزایش نسبت صفحه به بدنه تا ۱۰۰ درصد بیانجامد، هرچند هنوز مشخص نیست که هواوی برای دوربین سلفی چه تدبیری اندیشیده است.

image

گزارش‌های اولیه از این موضوع حکایت داشتند که هواوی در P40 پرو از دوربین سلفی حفره‌ای استفاده خواهد کرد، اما در این رندرها اثری از سلفی حفره‌ای دیده نمی‌شود. با این حساب، می‌توانیم امیدوار باشیم که این غول بزرگ چینی به سراغ استفاده از دوربین زیر نمایشگر رفته باشد.

image

افزون بر این، همان طور که در تصاویر مشخص است، ظاهرا هواوی در گوشه‌های فریم دستگاه از طراحی خاصی استفاده کرده تا در صورت افتادن موبایل از دست کاربر صدمه‌ای به نمایشگر وارد نشود.

پنل جلوی P40؛ عادی و مرسوم

image

همه طرفدار پنل‌های خمیده نیستند و خمیده شدن چهار ضلع نمایشگر ممکن است به مذاق تمام کاربران خوش نیاید. در نتیجه، هواوی P40 دارای پنلی استاندارد خواهد بود که احتمالا به دوربین سلفی حفره‌ای یا ناچ مجهز می‌شود.

این پنل مرسوم همراه با یک فریم استاندارد آلومینیومی عرضه خواهد شد. اما این طور که به نظر می‌رسد، بالاخره زمان آن رسیده که این گوشی هم با جک دوست داشتنی هدفون خداحافظی کند. خوشبختانه اگر به نیمه پر لیوان نگاه کنیم، این اتفاق می‌تواند به معنای افزایش ظرفیت باتری باشد. این موضوع به‌خصوص در صورت استفاده از فناوری 5G حائز اهمیت است، چرا که نسل پنجم ارتباطات انرژی بیشتری نسبت به نسل چهارم مصرف می‌کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)