خانهاخبار
سامسونگ ویژگی‌های سنسور 108 مگاپیکسلی خود را تشریح کرد

سامسونگ ویژگی‌های سنسور 108 مگاپیکسلی خود را تشریح کرد

شرکت سامسونگ بالاخره رسما در پستی به تشریح مشخصات و ویژگی‌های سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی ایزوسل برایت HMX پرداخت. این سنسور با همکاری شیائومی ساخته شده است.
۱۳۹۸/۹/۲۸

سامسونگ با همکاری شیائومی سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل برایت HMX را در ماه مرداد معرفی کرد و همین حالا دو موبایل از شرکت شیائومی با این دوربین رسما معرفی شده است: می میکس آلفا و می نوت ۱۰ پرو. اکنون بالاخره این غول بزرگ کره‌ای با انتشار پستی به تشریح قابلیت‌های پیشرفته سنسور مذکور پرداخته است.

نام ISOCELL اشاره به حایلی است که پیکسل‌های مجاور را از هم جدا می‌کند و مانع از تداخل آن‌ها می‌شود. سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل پلاس این حایل فلزی را با ماده دیگری عوض می‌کند که افت اپتیکال و بازتاب نور را به حداقل می‌رساند.

image

این دوربین اولین سنسور سامسونگ است که از Native ISO دوگانه استفاده می‌کند؛ قابلیتی که این شرکت آن را Smart-ISO می‌نامد. هر سنسور پیش از تبدیل اطلاعات نوری پیکسل‌ها به داده‌های دیجیتال به انجام سطحی از تقویت آنالوگ می‌پردازد. این فرآیند همان Native ISO است.

برخورداری از دو سطح Native ISO به سنسور سامسونگ اجازه می‌دهد در شرایط نوری چالش‌برانگیز بتواند حساسیت نوری خود را بهتر تنظیم کند. این سنسور اساسا می‌تواند برای هایلایت‌ها یک سطح تقویت و برای سایه‌ها هم یک سطح تقویت انجام دهد.

سنسور یادشده نوعی سنسور Quad Bayer است (که سامسونگ آن را تتراسل می‌نامد)؛ یعنی گروهی متشکل از چهار پیکسل که یک فیلتر رنگی را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. این سازوکار به الگوریتم‌های پردازش تصویر اجازه می‌دهد چهار پیکسل ۰.۸ میکرومتری را درون یک پیکسل ۱.۶ میکرومتری با قابلیت گردآوری نور بالا ادغام کنند. البته رزولوشن تصویر حتی پس از این ادغام ۴:۱ همچنان در حد بالای ۲۷ مگاپیکسلی باقی می‌ماند.

image

این الگوریتم‌ها در طول ساعات روز اطلاعات پیکسل را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کنند که در خروجی تصاویر ۱۰۸ مگاپیکسلی به دست می‌آید. سنسور سامسونگ اولین سنسور دنیای موبایل است که پا را فراتر از مرز ۱۰۰ مگاپیکسل می‌گذارد. به‌علاوه، این سنسور با اندازه ۱/۱.۳۳ اینچی یکی از بزرگ‌ترین سنسورهای موبایلی تاریخ است.

با این حال، یکی از چالش‌های اصلی این سنسور بحث فوکوس خودکار است. سامسونگ با قابلیت Super-PD وعده داده که حتی در محیط‌های تاریک قفل فوکوس با سرعت و دقت بالایی انجام شود (PD مخفف Phase Detection یا تشخیص فاز است).

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

kh311

۱۳۹۸/۹/۲۸
الان دیگه از نظر مگا پیکسلی بیشتر از 108 توجیهی نداره .گوشیا باید یه فکری برای حجم عکساشون با این رزولیشنا بکنن و دیگه ارتقاع مگاپیکسلیو بیخیال بشن و روی فاکتور های خیلی مهم و موثر دیگه لنز ها و بهینه سازی برنامه نویسی دوربین کار کنن.من موندم یک عکسِ 108 مگا پیکسلی چه حجمی اشغال میکنه و چند مگابایت میشه