خانهاخبار
انتشار پتنت‌های احتمالی شیائومی برای نسل دوم می میکس آلفا

انتشار پتنت‌های احتمالی شیائومی برای نسل دوم می میکس آلفا

به‌تازگی مجموعه‌ای از چند پتنت برای شیائومی صادر شده که احتمالا به رابط کاربری و طراحی دوربین زیر صفحه نسل دوم می میکس آلفا اشاره دارد.
۱۳۹۸/۹/۲۸

با توجه به موفقیت‌های اخیر شیائومی عجیب نیست اگر بگوییم این شرکت حالا به یکی از مهم‌ترین تولیدکننده تلفن‌های هوشمند در دنیا تبدیل شده است. آن‌ها ویترینی از محصولات متنوع و قدرتمند دارند که یکی از عجیب‌ترین‌هایشان می میکس آلفا است؛ دستگاهی با طراحی خیره‌کننده که حالا ظاهرا باید منتظر نسخه جدیدی از آن باشیم.

به گزارش وب‌سایت LetsGoDigital، شیائومی اخیرا مجموعه‌ای از پتنت‌ها را برای دستگاهی ثبت کرده که به طور کامل از یک نمایشگر تمام صفحه تشکیل شده و اثری از نوار دوربین هم در آن دیده نمی‌شود. به گفته این وب‌سایت، شیائومی درخواست ثبت این پتنت‌ها را حدود یک سال پیش ثبت کرده، اما به‌تازگی در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۱۹ مجوز استفاده انحصاری از آن‌ها را به نام خود دریافت کرده است.

image

اگرچه شاید در نگاه اول این پتنت‌ها ما را به یاد می میکس آلفا بیندازد، اما رابط کاربری موجود مربوط به تلفن هوشمندی با نمایشگر کاملا دورتادوری و دوربین زیر صفحه در هر دو سمت دستگاه است. این گوشی در اطراف نمایشگر خود حاشیه‌های فوق‌العاده باریکی دارد و خبری از دکمه فیزیکی روی آن نیست. تمام تصاویری که از رابط کاربری در این مطلب می‌بینید مربوط به خود شرکت شیائومی است.

البته نمایشگر این دستگاه در بالا و پایین به سمت پشت بدنه نمی‌رود و حاشیه‌های مربوط به بلندگوهای استریو و درگاه USB-C به خوبی دیده می‌شود. به جز این جزئیات، سایر بخش‌های پتنت با تمرکز بر خود رابط کاربری ساخته شده و تمام تصاویر رنگی است که می‌تواند نشانه‌ای مبنی بر وجود دستگاهی با این مشخصات باشد.

image

در توضیحات این پتنت گفته شده که آیکن‌های کناری دستگاه بسته به محتوا یا اپلیکیشن موجود در صفحه تغییر می‌کند. برای مثال، آیکن‌های عمومی وضعیت نظیر نشانگر باتری و قدرت آنتن می‌تواند در سمت راست، و زمان، آب و هوا و غیره در سمت چپ نشان داده شود.

افزون بر این، با یک سوایپ ساده خودتان می‌تواند آیکن‌هایی مثل دوربین یا کنترل‌های موسیقی را به کنار دستگاه اضافه کنید. بدین طریق قادر خواهید بود تا دستگاه را بسته به نیاز و سلیقه خود شخصی‌سازی نمایید. در سمت راست این تلفن هوشمند، دکمه‌ای مجازی به عنوان میانبر برای همین منظور قرار گرفته که در عین حال می‌تواند دکمه پاور هم باشد.

image

هرچند می میکس آلفا دستگاهی برای نمایش توانمندی‌های مهندسی شیائومی بود، اما از جهاتی به نسل اول می میکس شباهت داشت که دستگاهی مفهومی را با قیمتی بالا به عنوان محصولی معرفی کرد که هدف آن حرکت بر لبه فناوری است. حالا نسل دوم می میکس آلفا می‌تواند با پشت سر گذاشتن موانع اولیه دستگاهی بدون نوار دوربین معرفی کند و با رابطی مثل پتنت‌های بالا پتانسیل‌های این دستگاه را به حداکثر برساند.

این پتنت هرچه که باشد مطمئنا ما را برای محصولات آتی شیائومی هیجان‌زده می‌کند. ولی نباید فراموش کنیم که هنوز ممکن است زمان زیادی تا معرفی نسل دوم می میکس آلفا باقی مانده باشد و بسیاری از پتنت‌ها هرگز به بازار مصرفی راه پیدا نمی‌کنند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

رامین

۱۳۹۸/۹/۲۸
بااینکه شدیدا محصولات سامسونگ رو دوست دارم و همیشه کاربر سری نوت سامسونگ بودم و هستم ولی باید پیشرفت محصولات چینی در بخش الکترونیک رو تحسین کرد..فقط یکی دو قدم دیگه از نظر کیفیت ساخت پیشرفت کنند براحتی میتونن سامسونگ و اپل را توی بخش موبایل خیلی راحت کنار بزنن و فروششون تو دنیا اول بشه..