خانهاخبار
میت 30 پرو 5G از دیدگاه DxOMark به‌عنوان بهترین دوربین معرفی شد

میت 30 پرو 5G از دیدگاه DxOMark به‌عنوان بهترین دوربین معرفی شد

وب‌سایت DxOMark در جدیدترین گزارش بررسی خود اعلام کرده که میت 30 پرو 5G با بهینه‌سازی‌هایی که نسبت به مدل عادی داشته توانسته عنوان بهترین دوربین بازار را از آن خود کند.
۱۳۹۸/۹/۲۷

مرجع بررسی DxOMark به‌فاصله کوتاهی پس از معرفی میت ۳۰ پرو این تلفن هوشمند را در ماه سپتامبر بررسی کرد و آن را به عنوان بهترین دوربین موبایلی بازار معرفی نمود. البته در آن زمان این گوشی به طور مشترک با شیائومی می نوت ۱۰ پرو در مقام اول قرار گرفت. حالا اما به گزارش DxOMark، نسخه 5G همین پرچمدار با کسب امتیاز کلی ۱۲۳ توانسته به تنهایی تاج پادشاهی را بر سر بگذارد.

گفتنی است، میت ۳۰ پرو 5G و میت ۳۰ پرو دارای سخت‌افزار یکسانی هستند و فقط در بخش چیپست با هم فرق می‌کنند. اما وجه تمایز این دو احتمالا در بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری آن‌ها نمایان می‌شود. با این حساب، DxOMark در واقع به بررسی پیشرفت‌هایی پرداخته که هوآوی در طول این سه ماه به آن‌ها دست یافته است.

image

میت ۳۰ پرو 5G به تفکیک در بخش عکاسی امتیاز ۱۳۴ و در بخش فیلمبرداری امتیاز ۱۰۲ را کسب کرده است. کیفیت تصاویر و کارایی دوربین در مجموع شباهت زیادی به میت ۳۰ پرو دارد، اما در بخش‌هایی مثل زوم، افکت بوکه و تصویربرداری شبانه بهینه‌سازی‌های مهمی صورت گرفته است. البته ناگفته نماند که این گوشی در بخش دوربین فوق عریض با کمی افت امتیاز مواجه شده و علت آن عمدتا به خاطر الگوریتم جدید ضداعوجاج است که میدان دید دوربین را کاهش می‌دهد. اما سوای از این موضوع، دوربین فوق عریض در اکثر مواقع خوب عمل می‌کند.

هوآوی در بخش زوم کاری کرده که میت ۳۰ پرو 5G تقریبا در تمامی حالت‌ها جزئیات بهتر و فوکوس پایدارتری داشته باشد. البته این زوم در مقیاس‌های بزرگ به خوبی پی ۳۰ پرو یا دوربین تله‌فوتوی دوگانه می نوت ۱۰ پرو نیست، اما به طور کلی یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار به حساب می‌آید.

شبیه‌سازی بوکه در این دستگاه به اندازه مدل غیر 5G در تشخیص عمق و جزئیات صحنه خوب است، اما در بحث دامنه پویا کمی بهتر شده و در شرایط دارای کنتراست بالا برش‌های مشهود کمتری دارد. میت ۳۰ پرو 5G در حالت عکاسی شبانه هم عملکرد قدرتمند مدل غیر 5G را بهبود بخشیده است. در این گوشی الگوریتم نوردهی چندگانه جدیدی اضافه شده که نوردهی و جزئیات پس‌زمینه را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، کیفیت کلی تصویر با مدیریت نویز و دریافت بهتر جزئیات ارتقا یافته است.

نوردهی خوب و دامنه پویای عریض در Mate 30 Pro 5G

میت ۳۰ پرو 5G در بخش فیلمبرداری مدیریت جزئیات و نویز را بهبود بخشیده و فوکوس بهتری انجام می‌دهد. این دستگاه حالا در ردیابی سوژه‌ها، به‌خصوص در موقعیت‌های کم‌نور، عملکرد بهتری دارد. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که علی‌رغم فقدان قابلیت ضبط HDR، دامنه پویا هم بهبود یافته است. 

در مجموع، تفاوت‌های بین میت ۳۰ پرو عادی و 5G آن‌قدرها زیاد نیست، اما همچنان قابل لمس هستند. به همین دلیل است که میت ۳۰ پرو 5G توانسته عنوان برترین دوربین DxOMark را از آن خود کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)