خانهاخبار
تیم کوک درباره اهمیت یادگیری برنامه‌نویسی توسط دختران می‌گوید

تیم کوک درباره اهمیت یادگیری برنامه‌نویسی توسط دختران می‌گوید

تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل، در پنلی مشترک با ملاله یوسف‌زی، موسس بنیاد Malala Fund، از اهمیت آموزش برنامه‌نویسی به دختران و فراهم‌سازی بستر آموزش ایمن و برابر برای آن‌ها می‌گوید.
۱۳۹۸/۹/۲۶

حدود دو سال است که اپل با بنیاد Malala Fund به منظور تقویت فرصت‌های آموزشی برای دختران سراسر دنیا همکاری می‌کند. روز دوشنبه، تیم‌کوک، مدیرعامل شرکت اپل، در پنلی مشترک با ملاله یوسف‌زی در دانشگاه سن خوزه شرکت کرد تا بر اهمیت یادگیری برنامه‌نویسی توسط دختران تاکید کند.

کوک روز دوشنبه در این پنل که با حضور مری پاپازیان، رئیس دانشگاه سن خوزه، برگزار شده بود به صحبت درباره همکاری اپل با این بنیاد پرداخت که در سراسر دنیا برای تحصیل آزاد، ایمن و برابر دختران تلاش می‌کند. هدف کوپرتینویی‌ها از این همکاری این است که بورسیه‌های تحصیلی را دو برابر کرده و برنامه‌های این بنیاد را در هند و آمریکای لاتین گسترش دهند.

مدیرعامل اپل در این جلسه گفت: «ما سعی داریم بر آموزش مهارت‌های برنامه‌نویسی به تمام افراد تمرکز کنیم. همه باید بتوانند پیش از فارغ‌التحصیلی کدنویسی یاد بگیرند.» او همچنین روز دوشنبه در توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت: «اپل مفتخر به ادامه همکاری با بنیاد ملاله است تا به ۱۳۰ میلیون دختر برای دسترسی به تحصیل ایمن و برابر کمک کند.»

ملاله یوسف‌زی، فعال پاکستانی و برنده جایزه صلح نوبل، در سال ۲۰۱۳ دست به تاسیس بنیاد ملاله زد. او پس از ممانعت گروه طالبان از تحصیل دختران در پاکستان از کودکی به عنوان حامی حقوق بشر شناخته می‌شود. یوسف‌زی که در سال ۲۰۱۲ با شلیک نظامیان طالبان به سرش تا نزدیکی مرگ پیش رفته بود، حالا به فعالی موفق در زمینه حقوق بشر شناخته می‌شود.

به گزارش Spartan Daily، ملاله یوسف‌زی در این پنل گفت: «فناوری با سرعت بسیار زیادی در حال تغییر است، به همین دلیل باید شیوه آموزش خود را عوض کنیم. ما پذیرفته بودیم که تحصیل در بعضی جاها مثل کمپ‌های پناهندگی ممکن نیست، اما فناوری می‌تواند این شرایط را تغییر دهد.»

به گزارش خبرگزاری NBC، کوک در بخشی از سخنان خود اظهار داشت که تحصیل همسان‌سازی فوق‌العاده است که می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند: «اگر روی دختران خانواده تمرکز کنید، فواید این کار برای همه شگفت‌آور خواهد بود.»

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)