خانهاخبار
سامسونگ به‌دنبال ساخت لنزی 144 مگاپیکسلی با کمک فرآیند تولید 14 نانومتری

سامسونگ به‌دنبال ساخت لنزی 144 مگاپیکسلی با کمک فرآیند تولید 14 نانومتری

افشاگر معروف Ice Universe به‌تازگی در توئیتی اعلام کرده که سامسونگ می‌خواهد از طریق فرآیند تولید 14 نانومتری FinFET دوربین موبایلی 144 مگاپیکسلی بسازد.
۱۳۹۸/۹/۲۶

بر اساس جدیدترین توئیت افشاگر معروف توئیتری Ice Universe، سامسونگ ظاهرا مشغول تولید دوربین موبایلی جدیدی با رزولوشن ۱۴۴ مگاپیکسل است که از طریق فرآیند تولید ۱۴ نانومتری FinFET ساخته خواهد شد.

این افشاگر که در زمینه انتشار اخبار مربوط به محصولات سامسونگ شهرت دارد، حالا دست به انتشار اطلاعاتی پیرامون سنسور جدید این شرکت زده است. او در توئیت خود تصویری اینفوگرافیکی درباره ترند فزاینده سنسورهای تصویری CMOS منتشر شده که آن را در ادامه مشاهده می‌کنید. سنسورهای موجود در بازار بازه کمتر از ۱۰ میلیون پیکسل تا بیش از ۱۰۰ میلیون پیکسل را پوشش می‌دهند.

این غول بزرگ کره‌ای ظاهرا در پی استفاده از فناوری تولید ۱۴ نانومتری به منظور تولید سنسوری است که دارای بیش از ۱۰۰ میلیون پیکسل خواهد بود. این پروسه با فناوری FinFET همراه می‌شود تا بهتر بتواند مصرف انرژی دوربین را کاهش دهد.

متاسفانه فعلا اطلاعات بیشتری درباره این سنسور در دسترس نیست و سامسونگ هم اطلاعیه‌ای در این باره صادر نکرده است. با این حال، این شرکت هفته گذشته در رویداد IEDM از فرآیند تولید ۱۴ نانومتری FinFET برای تصویرسازی بهینه رونمایی کرده بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)