خانهاخبار
تلفن‌های هوشمند سری Vivo X30 معرفی شدند

تلفن‌های هوشمند سری Vivo X30 معرفی شدند

Vivo X30 و Vivo X30 Pro امروز رسما رونمایی شدند. این دو دستگاه از نظر ظاهری و مشخصات سخت‌افزاری تقریبا شبیه یکدیگرند و تنها در بخش دوربین با هم فرق می‌کنند.
۱۳۹۸/۹/۲۶

ویوو امروز بالاخره از گوشی‌های هوشمند سری X30 خود رونمایی کرد. این سری شامل Vivo X30 و X30 Pro است که هر دو از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند و اولین تلفن‌های هوشمند ویوو هستند که با پردازنده اگزینوس ۹۸۰ به بازار می‌آیند.

Vivo X30 و Vivo X30 Pro از نظر طراحی تقریبا مشابه یکدیگرند. هر دو نمایشگر با دوربین سلفی حفره‌ای دارند که اندازه این حفره ۲.۹۸ میلی متر است و محل آن در گوشه بالای راست صفحه دیده می‌شود. بدنه هر دو دستگاه از شیشه است و در رنگ‌های یکسان به بازار می‌آیند.

Vivo X30 و Vivo X30 Pro نمایشگری ۶.۴۴ اینچی از نوع سوپر آمولد با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارند. در زیر پنل نمایش این دو گوشی حسگر اثر انگشت قرار گرفته و هر دو از سیستم تشخیص چهره نیز پشتیبانی می‌کنند.

image

این دو موبایل اولین تلفن‌های هوشمند ویوو با اگزینوس ۹۸۰ هستند. اگزینوس ۹۸۰ نخستین پردازنده سامسونگ است که مودم 5G داخلی دارد و به طور مشترک با ویوو طراحی شده. پردازنده هشت هسته‌ای این گوشی از هسته‌های کورتکس A77 استفاده می‌کند و همراه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به بازار می‌آید.

مودم 5G اگزینوس ۹۸۰ از هر دو مدل شبکه مستقل و غیرمستقل نسل پنجم پشتیبانی می‌کند و می‌تواند سرعتی در حدود ۲.۵۵ گیگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربر قرار دهد. این گوشی بلوتوث ۵، جک ۳.۵ میلی متری هدفون و NFC هم دارد.

ویوو این دو تلفن هوشمند را با ۴۳۵۰ میلی آمپر ساعت باتری با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی عرضه می‌کند. هر دو گوشی سیستم خنک‌کننده مایع دارد و از FunTouchOS 10 استفاده می‌کند که مبتنی بر اندروید ۹ پای ساخته شده است.

اصلی‌ترین تفاوت Vivo X30 و Vivo X30 Pro در بخش دوربین آن‌ها نمایان می‌شود.

دوربین Vivo X30

image

مدل استاندارد Vivo X30 دوربینی سه‌گانه دارد که یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی ۲۶.۴ میلی متری، یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۱۱۲ درجه‌ای و یک لنز حرفه‌ای پرتره ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و فاصله کانونی ۵۰ میلی متری در آن قرار گرفته است.

این گوشی دارای حالت Super Night Scene Mode 2.0 است که به کاهش نویز و دریافت جزئیات بیشتر از صحنه کمک می‌کند. به‌علاوه، این دستگاه Blacklight-HDR دارد که اجازه می‌دهد صرف‌نظر از منبع نور بتوانید تصاویر بهتری ثبت کنید.

Vivo X30 از حداکثر زوم ۲۰ برابری پشتیبانی می‌کند و این کار را با کمک الگوریتمی ویژه انجام می‌دهد. ویوو می‌گوید شما می‌توانید با ترکیب دوربین اصلی و پرتره حتی از ماه تصاویری با جزئیات بالا ثبت کنید. این شرکت توصیه می‌کند که برای عکاسی از ماه از ترکیبی از حالت ماه کامل و حالت شبانه کمک بگیرید.

دوربین Vivo X30 Pro

image

Vivo X30 Pro دوربینی چهارگانه دارد که لنز اصلی آن سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی ۲۶.۴ میلی متر است. در کنار این سنسور، لنزی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۱۲۲ درجه‌ای به عنوان لنز فوق عریض، و لنزی ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و فاصله کانونی ۵۰ میلی متری به عنوان لنز پرتره تعبیه شده است. ویوو همچنین در کنار ماژول اصلی خود لنزی ۱۳ مگاپیکسلی از نوع پریسکوپ قرار داده که قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری دارد. لنز پریسکوپ Vivo X30 Pro از قابلیت زوم عادی ۶۰ برابری پشتیبانی می‌کند که سه برابر نمونه‌های استاندارد است.

Vivo X30 و Vivo X30 Pro در بخش سلفی دوربینی ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.45 دارند.

قیمت و زمان عرضه

image

قیمت Vivo X30 برای مدل ۱۲۸ گیگی ۴۷۲ دلار و برای مدل ۲۵۶ گیگی ۵۱۵ دلار است. منتها مدل ۱۲۸ گیگی صرفا از طریق فروشگاه آنلاین ویوو به فروش می‌رسد. این گوشی از تاریخ ۲۸ دسامبر (۷ دی) به بازار می‌آید و با پیش‌خرید آن می‌توانید یک جفت هدفون W7 دریافت کنید.

قیمت Vivo X30 Pro برای مدل ۱۲۸ گیگی ۵۷۳ دلار و برای مدل ۲۵۶ گیگی ۶۱۶ دلار است. این مدل چند روز زودتر از مدل عادی یعنی از تاریخ ۲۴ دسامبر (۳ دی) وارد بازار می‌شود و مجددا با پیش‌خرید آن می‌توایند هدفون W7 دریافت نمایید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)